fallback

„Глоубъл Файненс” инвестира 2 млн. лв. в ONDA Coffee Break

Очаква се до края на годината да стартира нов фонд с капитал 300 млн. евро, който ще се концентрира в района на България и Румъния

12:09 | 08.09.05 г.

Даниел Томов и Явор Тодоров

„Глоубъл Файненс”, чрез своя Фонд „Растеж”, ще инвестира до 2 милиона лева в ONDA Coffee Break - верига заведения от типа coffee shop, стана ясно на проведена днес пресконференция. ONDA е третият инвестиционен проект от Фонд „Растеж” след магазини „Фамилия” и „Роял Патейтос”.

В момента веригата управлява четири заведения, като плановете предвиждат да се отворят нови десет в рамките на следващите две години. Първите две заведения от съвместния проект ще бъдат открити в края на месец септември в София на бул. „Дондуков” и в бизнес център „Експо 2000”. Очаква се в по-късен етап заведения да бъдат открити и във Варна, Пловдив и Русе, уточни Явор Тодоров- създател и собственик на ONDA.

„Глоубъл Файненс” е компания за дялово инвестиране в югоизточна Европа, която управлява активи за близо 450 милиона евро, от които над една трета са предназначени за дялово инвестиране в балканските страни.

„Глоубъл Файненс” управлява фонд “Растеж” и Черноморския фонд, които са фокусирани върху инвестиции в България и Румъния. Акционери в тези фондове са Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), Международната финансова корпорация, EFG Group, AIG и други международни инвеститори както и местни партньори като Пощенска банка и Доверие.

“Global Bulgaria and Romania Growth Fund” (фонд “Растеж”) e създаден през юни 2003 г. от Глоубъл Файненс, съвместно с Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), с капитал от 20 милиона евро. Фондът е насочен към фирми, които използват ефективно своите ресурси и са високо конкурентоспособни в своята сфера на дейност. Европейската комисия участва във фонд „Растеж” с 6.5 милиона евро чрез управляваната от ЕБВР финансова схема за малки и средни предприятия на ЕС.

Инвестициите на „Глоубъл Файненс” в България включват „Обединена млечна компания” АД (ОМК), „Роял Патейтос”, верига магазини „Фамилия”, „Чипита” и Стилмет”.

Наскоро, „Глоубъл Файненс” стартира фонд за недвижими имоти, с капитал от 150 милиона евро, който е фокусиран върху инвестиционни проекти в България, Румъния, Сърбия и Черна Гора.

Очаква се до края на годината да стартира нов фонд с капитал 300 млн. евро, който ще се концентрира в района на България и Румъния, заяви генералния мениджър на  „Глоубъл Файненс”за България Валери Петров. Фондът ще се насочи към по-големи проекти- над 15 млн. евро, без да се дава приоритет на дадена индустрия. Инвестициите ще са в местни компании, които имат потенциала да станат мултинационални, уточни той.

Coffee Shop индустрията в сегашния си вид стартира през 70-те години на миналия век в Северна Америка, като най-бурно развитие има през 90-те години на миналия век. За първи път заведения от този тип се появяват в Сиатъл, като днес това са най-популярните места за консумация на кафе в цяла Северна Америка. Само гигантът „Старбъкс” притежава около 6 хиляди кафенета в САЩ и над 2 хиляди в други страни. В момента тази индустрия в САЩ се оценява на близо 9 милиарда долара. Динамично е развитието на индустрията и в Европа, особено във Великобритания, където компании като Pret-a-Manger, Coffee Republic and Café Nero са утвърдени играчи. Пазарите в Централна и Източна Европа се очаква да бъдат най-бързо развиващите през следващите години заради добре развитата култура на консумация на кафе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:40 | 14.09.22 г.
fallback