fallback

Преглед на печата за 3 януари

08:08 | 03.01.19 г.

Държавна фирма взима без конкурс 1.1 млрд. лева за 134 км от магистрала „Хемус" в. Сега

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е решила да не обявява обществена поръчка за строителството на следващите 134 км от магистрала „Хемус“. Вместо това работата ще бъде възложена на държавната фирма „Автомагистрали“ ЕАД. Прогнозната стойност на проекта е 1 124 880 000 лв. без ДДС. Решението за възлагането е било взето на 20 декември 2018 г. Не е ясно дали дружеството има капацитета за подобен обект. Вече доста години държавното предприятие не се занимава със строителство, а само с ремонти и почистване на участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус", както и на някои други пътища. Това повдига съмнения, че отпуснатите от правителството средства ще бъдат пренасочени към подизпълнители и ще бъдат похарчени напълно непрозрачно.

Спешните промени в конфискацията излизат в извънреден "Държавен вестник" в. Сега

Промените в антикорупционния закон, които засягат конфискацията и бяха скоростно написани и приети преди коледната ваканция на депутатите, излизат в четвъртък в извънреден брой на "Държавен вестник". Това се вижда от сайта на изданието. С тези корекции конфискацията ще бъде възможна, независимо дали срещу човека има наказателно дело. С тях се заобикаля тълкувателното решение на Върховния касационен съд от 7 декември м.г., с което конфискацията беше обвързана с наказателния процес. То се отнася до отменения тази година и действал от 2012 г. закон за конфискацията. Най-известният казус, който се засягаше от тълкувателното решение, е този за конфискация на имущество от Христо Бисеров, който беше окончателно оправдан по наказателното дело срещу него.

НАП се отказа засега от авансовото деклариране на доставки на храни в. Сега

Финансовото министерство и НАП се отказаха засега от намерението си да задължат търговците да декларират в аванс всяка доставка на хранителни продукти и други "рискови" за бюджета стоки. Предварително обявяване ще има само при внос и износ, но за доставки в рамките на страната няма да се правят промени през тази година. Това обявиха от НАП, след като през отминалия декември са провели редица срещи със засегнати от мярката браншови организации. Промяната бе предложена с изменение на  Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и предизвика остри критики от страна на бизнеса. Според първоначалния вариант всеки производител или търговец трябваше не по-рано от 7 дни да обяви по електронен път пред данъчните служби всеки превоз на над 110 вида стоки с висок фискален риск. Основно това са хранителни суровини и продукти, плодове и зеленчуци, но също така и течни горива. За всяка доставка НАП ще издава уникален номер, който да бъде представен при проверка както от получателя при разтоварване на стоката, така и от шофьора при проверка на пътя. Според финансовото министерство по този начин ще се ограничат опитите за укриване на обороти и плащане на данъци. Предвиждаше се мярката да влезе в сила от средата на 2019 г.

“Енерго-Про” отчете 9% повече ток по празниците в. 24 часа

С над 9% се е повишила консумацията на електроенергия през новогодишните празници в Североизточна България спрямо предходната година. “Енерго-Про” отчете 57 700 мегаватчаса потребление от 30 декември 2018 до 1 януари 2019 г. Година по-рано в същите дни потреблението е било 52 800 мвтч.

България ще ръководи Организацията за черноморско икономическо сътрудничество под мотото „Море от възможности" в. 24 часа

България е новият ротационен председател на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество (ЧИС) за първите шест месеца на 2019 г. Ротационното председателство на ЧИС, която е найпредставителната и институционално развита организация в Черноморския регион, е обвързано с редица отговорности от българска страна, съобщиха от Министерство на външните работи. Под мотото „Море от възможности“ Българското председателство ще работи за развитието на ЧИС като проектноориентирана организация. Специален акцент ще бъде поставен върху сътрудничеството в областите на културата, транспорта и опазването на околната среда.

Бензинът най-евтин от 2 години в. Труд

Бензинът е най-евтин от две години насам. Най-масовият бензин А95 се продава средно за 1,95 лв. за литър. Цената му се задържа под 2 лв. от края на миналата година, като остава ниска и в началото на новата 2019 г., показват данни на сайта fuelo.net. Бензиностанциите продаваха най-скъпо горивото в средата на октомври 2018 г., когато искаха по 2,38 лв. за литър. През последните три месеца бензинът А95 е поевтинял с 34 ст. Само за последната седмица намалението на цената на горивото е с 2 ст. за литър.

Страх от бонус-малус намали безумието на пътя в. Труд

Броят на катастрофите и на загиналите по пътищата у нас намалява през 2018 г., но най-драстично това става през последните 4 месеца, сочат данните на „Пътна полиция”. Наред с други обективни причини като по-малко количество на валежите или по-засилени акции на КАТ за пътен контрол, налице е и психологически фактор – страх у шофьорите, включително и от новата система бонус-малус, научи „Труд”. 610 са убитите при катастрофи към 1 януари 2019 г., което е със 72 жертви по-малко от 2017 г., завършила с 682-ма загинали. Намалението е с над 10%, но окончателните данни ще станат известни след 31 януари. За съжаление, с около 86 убити на 1 млн. души, България ще остане сред първите по жертви страни от ЕС, най-вероятно само след Румъния.

Двойно повече инвестиции в сравнение с 2017 г. в. Стандарт

“Нашите прогнози са доста смели, на база това, което постигнахме през 2018-а. Само да припомня, през 2018-а Българска агенция за инвестиции сертифицира 28 проекта, като тези проекти са на обща стойност приблизително 840 млн. лева с потенциал да разкрият нови над 2500 работни места, което само по себе си е сериозен резултат“, коментира пред БНР Стамен Янев, изпълнителен директор на Агенцията за инвестициите.

“Имаме двойно повече инвестиции, сравнено с 2017-а“, каза той в интервю за предаването “12+3“. "Сама по себе си политиката, свързана с инвестициите, придоби една по-голяма общественост".

Паяците вдигат по 200 коли на ден в София в. Монитор

Средно по 200 коли на ден вдигат паяците в София. Това стана ясно от данни на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за репатрираните автомобили през ноември.

През почивните дни бройката на прибраните коли в наказателните паркинги спада с четири пъти. За да си вземе шофьор колата, освен че трябва да заплати глоба за вдигането с паяк на стойност 60 лв., дължат и по 2 лв. на всеки час, в който колата им е прекарала на паркинга. До средата на миналата година от изоставени коли на наказателните паркинги натрупаните задължения към ЦГМ достигат 6 963 038 лв. От дружеството трудно успяват да открият стопаните на колите, а повечето от тях вече са забравили и за съществуването им. Ветеран на един от наказателните паркинги се оказва „Рено“, което вече 10 години чака собственика си да го прибере. Автомобилът е натрупал задължение за разходи по принудително преместване и такса за отговорно пазене в размер на 68 230 лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:15 | 13.09.22 г.
fallback