fallback

Димитър Алексиев ще ръководи Хайнекен Словенско в Словакия от 1 октомври

Димитър Алексиев бе начело на най-голямата българска пивоварна "Загорка" в продължение на 10 години

12:54 | 29.08.05 г.
Автор - снимка
Създател

Генералният мениджър на “Загорка” АД - Димитър Алексиев, ще поеме поста генерален мениджър на Хайнекен Словенско в Словакия от 1 октомври тази година, съобщиха за Investor.bg от компанията. От същата дата "Загорка" ще има друг генерален мениджър, но още не е определено кой ще бъде той.

“Това е голямо предизвикателство за мен и същевременно голямо признание за досегашните успехи на “Загорка”. Тези успехи през изминалото десетилетие станаха реалност благодарение на хората, които работят в компанията, както и на нашите акционери, които проявиха доверие, вяра и търпение в трудните за нас моменти”, каза Димитър Алексиев.

Компанията Хайнекен Словенско е произвела около 1,8 млн. хектолитра бира през миналата година. Тя притежава и дъщерна търговска компания, която се занимава с дистрибуция на бира и други продукти.

Димитър Алексиев бе начело на най-голямата българска пивоварна в продължение на 10 години. В периода 1997 – 2003 г. е изпълнителен директор и генерален мениджър на ”Пивоварна Ариана” до вливането на дружеството в ”Загорка” АД през 2003 г.

От 1992 до 1995 г. Димитър Алексиев е мениджър бизнес развитие в ”Кларина България” (Coca-Cola HBC), където отговаря за създаването и развитието на бизнеса на компанията в България. От 1990 до 1992 г. той е член на Изпълнителния съвет и генерален директор на Централния кооперативен съюз, където се занимава с управлението на безалкохолната индустрия.

Бил е член на борда на Българската международна бизнес асоциация (БИБА) и председател на тенис клуб ”Левски”, София.

Под ръководството на Алексиев компанията достигна до лидерското място на българския бирен пазар. През последните две години пивоварната бе с най-голям пазарен дял у нас, като от началото на тази година е на втора позиция след "Каменица АД. През юли обяче "Загорка" отново е лидер в бранша с продадени 191 956 хектолитра бира и пазарен дял от 32.3%.

Според предварителните прогнози до края на 2005 г. “Загорка” АД ще реализира над 1.4 млн. хектолитра пиво (преди 10 г., през 1994 г., общото продадено количество бира е възлизало на 0.9 млн. хектолитра).

През последните десет години инвестициите в “Загорка” АД възлизат на близо 80 млн. лв. “Загорка” АД е един от най-големите данъкоплатци в страната, като през 2004 г. тя е платила данъци в размер на 28.2 млн. лв.

За 2004 г. дружеството е регистрирало чиста печалба в размер на 6 млн. лв., което представлява ръст от 112% спрямо 2003 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:03 | 12.09.22 г.
fallback