Обществените велосипеди в София останаха за неясно бъдеще
В. Сега
И тази година по всяка вероятност Столичната община няма да пусне велосипеди под наем. Причината е, че процедурата за избора кой да ги достави и да изгради велостоянки за тях доби ново развитие. На 24 април тричленен състав на Върховния административен съд излезе с решение да върне офертите на кандидатите за ново разглеждане в комисията по избора. Произнасянето е по искане на един от участниците - "Вело Арчър София", който оспорва решение на КЗК да отхвърли жалбата му срещу избора на "София байкс" за изпълнител на поръчката. ВАС дава 14-дневен срок на Столичния общински съвет да обжалва пред петчленен състав.
Комисията по хазарта не видя нищо нередно в бума на рекламите на игри на щастието
В. Сега
Държавната комисия по хазарта (ДКХ) не вижда проблем в бума на рекламите на игри на щастието, които заливат тв ефира и които донесоха на хазартната индустрия двойно по-големи приходи за период от само няколко години.Това става ясно от отговори на комисията до в. "Сега" във връзка с проверка на трите най-големи телевизии в страната - Нова телевизия, bTV и БНТ, за излъчени клипове на фирми, които се занимават с организация на хазартни лотарии, томболи, игри с талончета и т.н.
Разведряване от Корейския до Балканския полуостров
В. Стандарт
Двете проблемни зони на сигурност в широкия Черноморски регион (Украйна и сирийския казус) се увеличиха с още една след възстановяването на израелско-палестинския конфликт през есента на 2017 г. в резултат на решението на американския президент Доналд Тръмп да обяви Йерусалим за столица на Израел. Безплодните преговори в Женева и засилващите своята конкретика и прагматизъм срещи в Астана (по инициатива на Русия, Турция и Иран) по сирийския казус предопределиха както стагнацията в решаването на проблема, така и интензивността на противоборството на Великите сили в Съвета за сигурност в ООН. Паралелно с това по двата фланга на военния театър в широкия Черноморски регион (Корейския и Балканския полуострови) се развиват процеси, които предизвикват изненада най-вече с помпозността и скоростта на промяната. На Корейския полуостров увеличаващият се брой ядрени опити, осъществявани от Северна Корея под ръководството на президента Ким Чен-ун, показаха ясно възможностите на Пхенян за разрушаване на Япония и САЩ. Демонизацията на Ким Чен-ун настигна и задмина агресивния тон към руския президент Владимир Путин. Останалото - в сайта на Стандарт.
Забраняват искането на ЕГН и снимането на лични карти
В. 24 часа
Чиновници и фирми вече няма да имат право да искат от гражданите да си казват ЕГН-то, за да ползват услугите им. Изключението е, ако специален закон предвижда предоставяне на ЕГН - примерно при издаване на фактура. Това е предвидено в промяна на Закона за защита на личните данни. Тя е предложена от Комисията за защита на личните
данни, а вносител на текстовете ще е премиерът Бойко Борисов.
Поправките са публикувани за обществено обсъждане и повечето от тях се правят, за да отговори българският закон на изискванията на новия европейски регламент за личните данни GDPR, който влиза в сила от 25 май. Българският закон само уточнява европейския регламент и вероятно ще влезе в сила доста след него. Но изискванията на регламента ще важат автоматично от 25 май, обясниха юристи.
Който не е платил глоба, му вземат книжката на пътя
В. 24 часа
Пътна полиция проверява шофьори и пътници в колите за неплатени глоби и невръчени фишове за скорост. Ако водачът има просрочени задължения, книжката му ще бъде отнета до плащането им. Колата също се спира от движение, ако шофьорът е неин собственик. Акцията започна на 30 април и ще продъжи до Гергьовден. Проверките се правят около граничните пунктове в страната. Заедно с катаджиите в акцията участват и колегите им от Агенция “Пътна инфраструктура”, които следят за винетки. Макар сега акцията да е кампанийна, проверки за неплатени глоби и невръчени фишове може да бъдат направени при всяко спиране от пътен полицай, подчертаха от МВР. “След спиране на автомобила в таблетите се въвежда информацията от шофьорската книжка. Там излизат неплатени глоби и невръчените електронни фишове”, обясни главен инспектор Петър Соколов. Пърниците се проверяват само за невръчени глоби.
Рекорд в обема на сделките с офиси
В. Труд
В рамките на последното десетилетие, изминалата 2017 г. се характеризира с най-големия обем сключени сделки на пазара на офиси в страната. Той достига малко над 200 хил. кв.м., като отбелязва ръст от 55% спрямо предходната година. Най-мащабните сделки на пазара са на VMware, които заемат 22 290 кв.м. в мултифункционалния комплекс Garitage Park, на Teva във FPI Business Hub и на SiteGround в Real Site. И трите транзакции са с площи на етап „в строеж“, става ясно от последния доклад на Colliers за развитието на пазара на офиси през второто полугодие на 2017 г.
Само за разглеждания период (втората половина на 2017 г.) брутният обем на сключените сделки възлиза на 107 600 кв.м., като нетно наетите площи са 93 500 кв.м. Брутно наетите площи представляват общата площ, която е била продадена или отдадена за периода, като се включват и отдадените площи на етап „в строеж“, подновените договори, както и случаите на преотдаване и продажба с опция за обратно наемане на продадения имот. Нетните усвоени площи са разликата между реално усвоените площи с разрешение за ползване през текущия период спрямо предходния.
Чужди компании взимат хляба на родните автобусни превозвачи
В. Монитор
Европейските автобусни превозвачи ще имат възможност да возят пътници у нас. Това ще стане възможно, ако бъдат приети предложените от Европейската комисия промени на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози. Така чужда компания ще може по линията от Виена до Истанбул при преминаването през страната ни да вози пътници по вътрешни дестинации.
Перспективата предизвика опасения от бъдещи фалити у родните превозвачи, защото външната конкуренция ще наруши координацията между областните, общинските и републиканската транспортни схеми, което ще доведе до отлив на пасажери от родните автобуси. „Тези пътници няма да бъдат клиенти на вътрешните оператори, които са спечелили обществени поръчки, инвестирали са в превозни средства и са сключили договори“, коментира пред „Монитор“ шефът на Националното сдружение на автобусните превозвачи Васил Пиронков. Проблемът е, че нашите превозвачи ще влязат в борба за платежоспособните пътници, докато неизгодните линии ще останат без превоз, алармират от компаниите.