fallback

Преглед на печата за 1 април

07:51 | 01.04.16 г.

Докато уж се оттегля, Пеевски купи "Техномаркет"

В. Сapital daily

Делян Пеевски се отказва да прави бизнес в България. Ако не сте го разбрали, вината си е изцяло ваша. Депутатът от ДПС ви го натърти неколкократно и дори посочи и виновниците - "натиск и негативни кампании". Той съвсем наистина продаде пряко притежавания си миноритарен дял в "Булгартабак холдинг", обяви че се отказва от спечеления от него търг за активите на "Химко" и от вече полученото антимонополно разрешение да купи телевизионния "Канал 3". Изглежда държи на думата си.

Същевременно обаче като че ли никой не вярва особено, че със задкулисната му роля на магнат, предрешен като политик, е свършено. Въпреки показното му изсветляване от миналото лято насам, все още много бизнеси, приписвани на Пеевски, така и не са припознати от него - това включва и мажоритарния дял в "Булгартабак". Освен това само допреди половин година той така или иначе не притежаваше нищо официално, така че връщането към формулата на прикрит собственик не изглежда далеч от ума - "излизането" от цигарения бизнес, чрез продажбата на 12% на дубайска офшорка, контролирана от изпълнителния директор на холдинга Венцислав Чолаков, говори именно за такава про форма сделка.

Но най-ясният сигнал, че оттегляне няма, е че докато то се тръби на думи, делата показват друго. Паралелно със сделката за "Булгартабак", Пеевски по всичко личи, че е финализирал анонсираната в началото на годината покупка на 50% от веригата магазини за техника "Техномаркет България". Това потвърдиха и два източника на "Капитал", близки до компанията, според които и един от миноритарните акционери - Ангел Велев, е продал своите 11.5%. Самият Велев не беше открит за коментар.

ГЕРБ чака 15 млн. лв. от новите цени на транспорта в София

В. Сега

15 млн. лв. ръст на приходите от превозни документи чака ГЕРБ от повишението на цената на билетчето и двойното увеличение на глобите. Това е единствената сума, посочена в доклада за промените в тарифата на трима председатели на общински комисии - Екатерина Йорданова, Зафир Зарков и Орлин Иванов. Тримата обясняват, че допълнителните приходи се очакват не толкова от по-високата цена, колкото от "преструктурирането на пътуванията и използването на по-дългосрочни превозни документи". Не е посочено това очакване на годишна база ли е, а още по-абсурдното е, че липсва каквато и да било информация за самия размер на приходите от билети, карти, глоби и актове.

Така вече една седмица управляващите отказват да мотивират с разчети защо искат драстично поскъпване с 60% на билетчето до 1.60 лв. Заедно с него се повишава цената на талона за 10 пътувания от 8 на 12 лв. Глобата за нередовен пътник скача от 20 на 40 лв., а при отказ от глоба актът ще бъде не 100, а 200 лв.

Обща трудова книжка в ЕС предлага Калфин

В. Стандарт

Да се въведе европейска социална карта, чрез която да се обменя информация за сезонните работници, предлага вицепремиерът и социален министър Ивайло Калфин. В документа ще се вписва историята на временна заетост на всяко лице, което работи в други държави от ЕС.

Подобна единна система ще позволи да се проследява трудовият път на работещите мигранти, сумите, върху които са се осигурявали, и данъците, които са плащани. От една страна, социалната карта ще служи като трудова книжка, с която хората при пенсиониране ще доказват стаж и платени осигуровки. От друга страна, по този начин от статистиката ще отпаднат немотивираните безработни, които не търсят работа в собствената си страна, тъй като разчитат на доходи от временна заетост в друга държава от ЕС.

Пускат воден градски транспорт на морето

В. Новинар

Да има воден градски транспорт, който да обслужва черноморските градове, предлагат от съюза на превозвачите във Варна. Идеята е катамарани с капацитет до 80 човека да обслужват къси линии, а пътуването да става с билетче или дори с комбиниран талон за автобус и корабче. Това съобщи за „Новинар” председателят на организацията Максим Петков.

Според него първата подобна линия може да заработи още това лято и да води от Варна до Аспарухово и обратно. Разстоянието по вода ще се взима за 8 минути. За целта ще се използва бивш правителствен плавателен съд на 46 години с нумизматична стойност, който след основен ремонт ще бъде изцяло обновен. Планира се обзавеждането му да бъде автентично и мебелите вътре да запазят облика на миналия век.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:18 | 14.09.22 г.
fallback