fallback

Заделяме до 50 лева за коледен подарък тази година

86% от българите ще купят подаръци за Коледа от електронни магазини, според проучване

10:59 | 05.11.15 г. 1

Тази година очакваната сума за коледен подарък на човек от тесния семеен кръг (родители, деца, братя и сестри) ще бъде между 16 и 50 лева. Това показват данните от проучване на платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com. Българите имат намерение да купят подарък на 3-4 души от този кръг, като средната стойност на подарък за най-близките достига 44 лева.

Средна стойност на подарък за хората от широкия семеен кръг (племенници, братовчеди и др.) e 40 лева. За приятелите отделената сума на българските интернет потребители за Коледа е средно 26 лева, за колеги – 21 лева. Общо за всички групи средната стойност на покупка за Коледа е 39 лева.

През 2015 г., 73% от активните потребители на интернет, които подаряват подаръци на приятели, предвиждат за покупки по-малко от 30 лева, а делът на планиращите да похарчат повече от 100 лева на човек е едва 3%.

По отношение на купуването на подаръци по-голямата част от интернет потребителите (86%) ще се съсредоточи главно върху тесния семеен кръг, а всеки втори активен потребител на интернет се готви с подарък за коледния празник и за още поне една друга група. Интересно е, че докато подаряването на подаръци на приятели се планира от почти една трета от потребителите (29%), по отношение на широкия семеен кръг делът на готвещите се да ги зарадват за празниците с подарък е само 18%.

Данни от проучването показват, че 86% от българите ще купят подаръци за Коледа от електронни магазини, 39% ще го направят на място в молове и търговски центрове, 25% ще отидат в обикновен или специализиран магазин, а 18% ще купят подаръци по интернет от частни лица или аукциони.

Българските потребители, пазаруващи в интернет по време на коледния период тази година, планират да направят 3-4 покупки на различни видове продукти, показват данните от проучването. Най-често това ще са дрехи (55%), козметика (50%), потребителска електроника (34%), детски играчки (33%), мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%), накрая книги (29%) и компютърни устройства (28%).

Тази Коледа средностатистическият активен потребител на интернет се очаква да купи подаръци за около 5 души на обща стойност от 200 лева. При едно средностатистическо четиричленно семейство пазаруването на коледни подаръци може да обремени бюджета на домакинството с около 310-315 лева. В тези изчисления не се включват разходите за празничното меню или коледната елха.

Сред различните източници активните потребители използват преди всичко интернет за събиране на идеи (80%).

След интернет следващите двата най-популярни източника на информация са разглеждането в магазини (34%) и вестниците с промоции и реклами на магазините (26%). Изненадващо е, че въздействието на списанията, брошурите и радиото е най-малко върху активните потребители на интернет - само между 3% и 8% от тях са посочили, че за тях това е важен канал за идеи.

Почти 90 на сто от българските потребители търсят идеи за коледни подаръци чрез интернет търсачки (Google, Bing и други), 54% от тях се доверяват на сайтове за сравнение на цени и продукти, 45% се обръщат към имейл бюлетините на магазините, 39% търсят в социалните мрежи (Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter), една четвърт (25%) гледат асортимента на онлайн магазините, а 23% от потребителите се доверяват на написаното във форумите.

Основен критерий за избор на интернет магазин за покупка на коледни подаръци е надеждността на дадения магазин (78%), заедно с цените на продуктите (78%). Сред другите критерии са резултатите в сайтовете за сравнение на цени (62%), режимът за доставка и получаването на артикула (62%), както и онлайн отзивите за продуктите (59%) от други потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:47 | 13.09.22 г.
fallback