fallback

Преглед на печата за 22 октомври

07:40 | 22.10.15 г.

Сделките за деветмесечието: Бавното завръщане на чуждия капитал

в. Капитал Daily

Лятно успокояване, но съчетано с умерен оптимизъм. Тава е описанието на пазара на сливания и придобивания (M&A) в България през третото тримесечие на 2015 г. На пръв поглед забавянето на темповете, което дойде след минизалпа от началото на годината, плавно премина в лятно спокойствие. Ваканционните месеци обаче свършиха с една от най-големите сделки за годината - продажбата на телекомуникационния оператор "Близу" за 120 млн. евро. Така към есента умереният оптимизъм на пазара се запазва, а сигналите за интерес от стратегически инвеститори не са изчезнали.

Според наблюденията на консултантската компания Entrea Capital в периода от 1 юли до 16 октомври 2015 г. в страната са приключени 13 сделки по сливания и придобивания, като са oбявени още шест. За сравнение, през второто тримесечие приключените сделки бяха осем при също шест в процес, сочат данните на дружеството. По думите на Климент Начков, който е старши консултант в компанията, активността през третото тримесечие е "прилична за българския пазар", а интересът към България както от страна на стратегически, така и от финансови инвеститори остава стабилен.

Бързооборотният сектор рекламира най-много в телевизиите

в. Капитал Daily

Българският рекламен пазар е нараснал с 6.8% (до 259.6 млн. лв. брутен обем) през третото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2014 г. Това показват данните на Be Media Consultant за юли - септември. Мониторингът беше публикуван преди по-малко от седмица и в него са разгледани каналите телевизия и печат. Калкулациите на анализаторите използват брутните обеми на рекламните инвестиции и не отразяват отстъпките, които агенции и рекламодатели получават от страна на медиите.

Инвестициите в телевизионна реклама са се увеличили с 9.7% през периода (до 239.6 млн. лв.), докато тези в печата са се свили с 21.8% (до 19.9 млн. лв.). "Спадът в инвестициите на някои от традиционните големи рекламодатели се компенсира в голяма степен от появата на нови играчи, както и от увеличението на инвестициите, които правят по-малките и среднита бизнес компании", коментира Александър Джаджаров, мениджър "Търговски операции" в Amplifi, Dentsu Aegis Network.

МОН обмисля таван за цената на учебниците

в. Сега

Работна група в министерството на образованието обмисля идеята да се въведе пределна цена на учебниците. Целта е да има ориентири за учителите и издателите. Това съобщи зам.-министър Ваня Кастрева на конференция за учебниците, организирана от издателските къщи "Анубис" и "Булвест 2000". Ако предложението се приеме обаче, то би обезсмислило в известна степен заложената либерализация на пазара на учебниците.

Според наскоро приетия нов училищен закон по един предмет вече ще може да има неограничен брой учебници, а не до три, както досега. Просветният министър вече ще е длъжен да одобрява всички проекти на учебници, учебни комплекти и познавателни книжки, които отговарят на съответния държавен образователен стандарт. Държавата обаче ще продължава да плаща само за един учебник, избран от даденото училище. У нас учебниците са безплатни за учениците от 1-ви до 7-и клас, за по-горните класове те се купуват от родителите.

Гръцки инвеститори искат да купуват БГ предприятия

в. Новинар

Гръцки предприемачи искат да насочат вложенията си у нас и търсят да купуват работещи заводи. Инвеститори от южната ни съседка имат повишен интерес към родните предприятия с дългогодишна история. Това стана ясно след среща на Цветан Симеонов от Българската търговско-промишлена палата с адвокат Михаил Карадиамандиев и представители от адвокатското дружество „Карадиамандиев М (енд)М”, специализирано в консултации на гръцкия бизнес. Той пое ангажимент информацията относно тенденциите в двустранните отношения България – Гърция да бъде разпространявана периодично сред заинтересуваните фирми.

Студентите кандидатстват за евростипендия от днес

в. Стандарт

Днес започва кампанията за кандидатстване за евростипендии за успех и социални стипендии за зимния семестър по проекта "Студентски стипендии", съфинансиран от Европейския социален фонд и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Кандидатстването се извършва чрез системата за онлайн подаване и обработка на формулярите на адрес http://eurostipendii.mon.bg/. Срокът за подаване на заявленията е до 12 ноември, а класирането ще бъде публикувано на 1 декември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:30 | 04.09.22 г.
fallback