fallback

Гърци вземат линията Пловдив-Свиленград

08:14 | 15.06.05 г.
Автор - снимка
Създател

Скандали могат да блокират в съда проекта за 340 млн. евроДоговор за проектиране и реконструкция на железния път от Крумово до Първомай с гръцката компания "Терна" ще подпише днес зам.-министърът на транспорта София Касидова. Участъкът е 37,7 км и е първа фаза от проекта за модернизация на жп линията Пловдив-Свиленград-гръцка/турска граница. Общата дължина на пътя е 151,7 км. Това е най-големият инфраструктурен обект през последните 20 години. Трасето е част от европейските транспортни коридори IV и IХ и от бъдещата сухопътна връзка между Европа, Близкия изток и Централна Азия. Общата стойност на проекта е 340 млн. евро. От тях 150 млн. евро са заем от ЕИБ, 153 млн. - помощ от ISPA, и 37 млн. от бюджета. След реконструкцията по линията ще се движат електрически влакове със скорост до 160 км/час. Сега трасето се обслужва от композиции с дизелова тяга, която е 5 пъти по-скъпа от електрическата. Те развиват по амортизираната линия до 80 км/час, и то само в отделни участъци. Изграждането на линията обаче може и да не започне. Причината е, че на 30 май единият от кандидатите - германският консорциум "Вайс-Кирхнер-Хайткамп-ТисенКруп", подаде във Върховния административен съд жалба срещу избора на "Терна". Гръцката фирма не отговаря на три условия. Поисканата от нея цена за изпълнение от 85,728 млн. евро е на трето място след тази на консорциумите от Австрия и Германия, които предложиха съответно 74,881 млн. евро и 82,741 млн. евро. "Терна" няма и минималния годишен оборот от 120 млн. евро през първата от последните три финансови години, както и необходимия опит. Досега тя е изградила само една трамвайна линия от Атина до Пирея преди Олимпийските игри през 2004 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:07 | 12.09.22 г.
fallback