fallback

Цялата опозиция срещу Церовски за магистрала "Тракия"

08:15 | 18.01.05 г.
Автор - снимка
Създател

Даването на магистрала "Тракия" на концесия без търг или конкурс на българо-португалска фирма ще се атакува от всички опозиционни парламентарни сили. В сряда СДС ще предложи създаване на временна парламентарна анкетна комисия по правителственото решение.Общо 25 депутати от СДС, ОДС, Народен съюз, Демократическата партия и Новото време се присъединяват към искането да се изясни целесъобразността на избора на българо-португалското дружество "Магистрала "Тракия".На 16 декември миналата година то получи за 35 г. пътя от Калотина през София до Бургас без търг или конкурс. Предложението бе на строителния министър Валентин Церовски. Задължението на фирмата е да доизгради магистралата, срещу което ще събира такса. Ако трафикът е по-малък от очакваното, държавата ще доплати разликата, предвижда решението. Цената на автомагистралата е 700 млн. евро."Анкетната комисия е един от малкото възможни начини концесията да бъде спряна", заяви пред "Сега" депутатът от ОДС Иван Иванов. Предложението е комисията да работи 2 месеца и да се състои от 15 народни представители - по двама от група и 1 независим. Основният аргумент на недоволните е непрозрачността на решението - то е взето в отсъствието на премиера и е подписано не от министрите на финансите и на строителството, а от заместниците им. Не е ясно и как е създадено смесеното дружество "Магистрала "Тракия", в което акционери са държавните "Автомагистрали" и "Техноекспортстрой" и три португалски фирми. Депутатите изтъкват и твърде високата цена от средно 3,9 млн. евро на километър, и то за път без усложнения като тунели или мостове. Още в края на миналата година ръководството на БСП обяви, че ще оспори решението на кабинета пред Върховния административен съд. 14-дневният срок, в който може да се направи това, тече от миналия петък. Днес парламентарната група на БСП ще обсъжда юридическите аргументи, с които ще атакува решението, съобщи соцдепутатът Михаил Миков. "Това трябва да бъде направено сега, преди да бъде подписан договорът между правителството и дружеството", коментира той. Рамадан Аталай от ДПС заяви, че колегите му и той не са против концесията, но "си има правила за тази работа". Миналата седмица председателят на комисията по местно самоуправление Ремзи Осман привика строителния министър. Докладът на Церовски бе приет за сведение."Има засегнати интереси на фирми от пътното строителство, които са в основата на тези атаки срещу решението на правителството", коментира тогава министър Церовски.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:43 | 05.09.22 г.
fallback