fallback

Ако застрахователят фалира, застрахованият плаща сам искове до 620 хил. лв

13:46 | 21.12.04 г.
Автор - снимка
Създател

Очакват се фалити на застрахователни дружества, смятат част от застрахователите Все повече са случаите, когато застрахователят отказва да плати щета по Гражданска отговорност и застрахованият е принуден да плаща сам суми от порядъка на над 100 хил. лв., колкото присъжда съдът за убит човек при катастрофа тази година, стана ясно на пресконференция днес, на която присъстваха представители на девет застрахователни дружества.“Всяка година по пътищата загиват над 1 000 човека, а половината от моторните превозни средства се движат без застраховка Гражданска отговорност, като водачите са изложени на риск да бъдат осъдени за 620 хил. лв. и да бъдат роби на произшествието което са извършили”, се казва в декларация, подписана от ръководствата на Алианц България ЗПАД, ЗАД Бул Инс, ЗПАД Булстрад, ЗК Български имоти, ДЗИ Общо застраховане, ЗК Орел, HDI общо застраховане, AIG България и ЗК Виктория."Рязко е увеличена задлъжнялостта между застрахователите," каза Румен Янчев от Булстрад, като според него опасността от фалит на застрахователи идва от високите лимити на отговорност при застраховка "Гражданска отговорност", която за 2005 г. е до 620 хил. лв., а през 2006 г. ще бъде до 1,2 млн. лв. "Булстрад е на загуба за 1999 г. и 2000 г. от застраховка Гражданска отговорност и не можем да дадем оценка за 2003 г. или 2004 г. защото не е изтекъл 5-годишният давностен срок. Затова съм против насажданото мнение, че застраховка Гражданска отговорност е печеливша за застрахователите""Искаме прелицензиране на застрахователните дружества, като ние сме готови за това. Нека бъдат реално оценени активите на застрахователните дружества, особено по задължителните застраховки. Някои застрахователни дружества са на ръба", заяви Теменуга Ненова от ЗПАД Алианц България."5-10 или 20 млн. лв. приход от застраховка Гражданска отговорност не е голяма сума за един застраховател, но за частен джоб е достатъчна сума. Действително може би трябва да фалират няколко дружества, за да продължим напред", допълни Йордан Кифов от Бул Инс."Крах чака тези, които не презастраховат портфейлите си", коментира и Петър Аврамов от HDI общо застраховане."Желанието на Европейския съюз e неговите граждани да бъдат обезщетявани по лимитите на отговорност в техните страни. Например във Франция и Белгия няма лимити на отговорност. И това е голямото предизвикателство за индустрията", допълни Теменуга Ненова. Според Румен Янчев от Булстрад "Застраховането е най-тъжната професия в последните 10 години".Всяка година България се посещава от над 5 млн. чуждестранни туристи, като исковете при инцидент с група чужденци може да изправи на ръба много застрахователи и още повече лице, което не е застраховано, стана още ясно на пресконференцията.Застрахователите поискаха криминализиране на липсата на застраховка Гражданска отговорност с цел поне 90% от водачите да започнат да шофират със застраховка Гражданска отговорност.Борислав Михайлов от Гаранционния фонд (фондът не гарантира застрахованите лица при фалит на застрахователя) ще произведе лепенки с различен цвят за различните срокове Гражданска отговорност. "Например жълт за 3 месеца, червен за 6 месеца и т.н., като вече се работи и очаквам да сме готови с лепенките преди крайният срок 1 юли 2005 г.", каза още Михайлов.Maриян Йорданов
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:45 | 12.09.22 г.
fallback