От днес всеки може да използва новия телефонен център към Министерството на труда и социалната политика, който ще дава навременна информация по всякакви теми от трудовия пазар и ще консултира гражданите в областта на законодателството.
Кол центърът бе открит официално днес от социалния министър Тотю Младенов. Телефонният център е по проект "Подобряване качеството на услугите в системата на Министерството на труда и социалната политика" по програма "Развитие на човешките ресурси". Стойността на проекта възлиза на близо 2 млн. лв.
Чрез центъра хората ще бъдат запознавани с програмите за заетост и ще могат да подават жалби при нарушения на правата им.
Най-голям интерес досега хората проявяват към програмите за заетост на младежите до 29-годишна възраст, финансирани по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".
В кол центъра, който работи пилотно от февруари тази година, са заети 25 консултанта, които дават информация всеки ден във времето от 8 до 20 часа. В останалата част от денонощието сигналите на гражданите се записват и се обработват на сутринта.
В рамките на работното време операторите успяват да обработят до 300 обаждания, които се регистрират в специална система. При първо обаждане гражданите получават уникален номер, чрез който могат да получават информация по техния казус. Ако е необходимо, операторите могат да направят и конферентна връзка с експерти от министерството.
Телефонът за връзка с централата е 0800 88 001.