fallback

Tesla представи кросоувъра Model Y на цени от 39 000 долара

Бързото производство на Model Y ще бъде от ключово значение за запазването на инерцията на Model 3

08:33 | 15.03.19 г. 3
Автор - снимка
Създател

Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск представи електрическия си спортен автомобил с висока проходимост Model Y на събитие в Калифорния, предаде Bloomberg.

Компактният джип, разработен на същата платформа като Model 3, ще дебютира първо във версия с дълъг пробег от 300 мили (482 км) на цена 47 000 долара. Стандартна версия, която ще бъде пусната на пазара през 2021 г., ще струва 39 000 долара, съобщи главният изпълнителен директор на компанията при представянето на моделите в дизайн студиото на концерна в Хаутърн, Калифорния, пред тълпа от фенове и потребители на Tesla. Бързото производство на Model Y ще бъде от ключово значение за запазването на инерцията на Model 3, по-евтиния седан, който катапултира Tesla в класациите за продажби и помогна на компанията да отчете тримесечна печалба за пръв път. Оттогава Мъск извърши серия от обезпокоителни ходове с цел да понижи цените на все още скъпата линия, за да компенсира намаляващите данъчни стимули в САЩ.

Model Y ще се присъедини към Model 3, Model S и Model X в магазините, които компанията реши тази седмица да останат отворени. Тъй като американците все повече заменят седаните си за сметка на кросоувъри и джипове, най-новото допълнение към продуктовата гама на Tesla ще играе решаваща роля в бъдещите продажби. Мъск каза, че стандартният Model Y ще има пробег от 230 мили.

„Влизането на пазара на SUV/кросоувър ефективно удвоява адресируемия пазар на Tesla”, коментира пред Bloomberg в началото на събитието Джийн Мюнстер, управляващ партньор на фирмата за рисков капитал Loup Ventures. Той правилно прогнозира по-рано, че стандартната версия на Модел Y ще струва 39 000 долара и че на компанията може да ѝ отнеме две години, за да направи тази версия достъпна.

Малките модели джипове са най-бързо растящият сегмент на автомобилния пазар както в САЩ, така и в Китай - най-големия пазар за автомобили в света. Засега Тесла среща малко конкуренция за седаните си, но надпреварата за пускане на електрически SUV-модели се разгорещява.

Tesla не харчи пари за традиционна реклама, а вместо това разчита на събития, които обикновено са силно отразявани по света, за да продава бъдещите си продукти. Когато Мъск представи Model 3 през март 2016 г., компанията беше наводнена със стотици хиляди депозити от клиенти на стойност 1000 долара.

Model Y прави своя официален дебют след доста тежък период за Tesla и Мъск. В края на февруари компанията обяви, че най-накрая ще предложи версия на Model 3 на стойност 35 000 долара, въпреки че обвърза възможността да го направи с план за затваряне на почти всички магазини и преминаване към онлайн поръчки.

Това изненада неприятно както служителите, така и инвеститорите, и Tesla отстъпи 10 дни по-късно, като заяви в блог публикация, че повече магазини ще останат отворени и че ще трябва да повиши цените на автомобилите със средно около 3%.

Американската комисия по ценните книжа и фондовите борси междувременно възобнови битката си с Мъск за използването на Twitter в началото на тази година, след като милиардерът публикува информация за годишните перспективи пред компанията, без предварително да изкоментира публикацията си с адвокат на компанията. Следващите ходове на SEC по текущата сага ще са искове пред федерален съдия в Ню Йорк, които трябва да се внесат до 19 март.

Още по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:30 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Нотификации виж още