Китайският гигант за криптовалути Ebang International Holdings Inc. планира да пусне офшорна борса за цифрови активи през тази година, надявайки се да се разшири отвъд сектор, който има тенденция да се разраства и да се развива паралелно с цените на биткойна.
Общите приходи на базираната в Ханджоу компания могат да нараснат с около 40% през 2020 г., след като тя разшири дейността си в новия бизнес, заяви в интервю главният финансов директор Чен Лей, цитиран от Bloomberg. Приходите на компанията могат почти да се удвоят до 200 милиона долара през тази година с пускането на крипто обмена, каза той.
Ebang планира да използва постъпленията си за разработване на нови модели машини и разширяване в чужбина. Част от плана е да се създаде съвместима с регулаторите крипто борса извън Китай, която Чен очаква първоначално да привлече 10% от общите такси за трансакции при търговия с криптоактиви.
Новата борса ще помогне на Ebang да се противопостави на силната волатилност на най-голямата криптовалута в света, която досега тази година се търгува в широк диапазон между около 5000 и 10 000 долара. Въпреки че търговията с криптовалути процъфтява както на бичи, така и на мечи пазари, значителен спад в цените на биткойна ще означава влошаване на бизнес средата за компании като Ebang. Миналата година фирмата имаше 109 милиона долара приходи - приблизително една трета от продажбите от 2018 г. - според проспекта си, и отчете нетни загуби както през 2018 г., така и през 2019 г.
Компанията Ebang - основана през 2010 г. от експерта по телекомуникации Ху Донг - избра да задълбочи в света на криптовалутите, с услуги, които помагат на клиентите да поддържат оборудването си в центровете за данни. Ebang обмисля да кандидатства за лицензи в места като САЩ или Сингапур за планираната си крипто борса или да придобие съществуващ оператор за обмен, заяви Чен.
Ebang стана публична компания по време на ескалиращото напрежение между Вашингтон и Пекин, което заплаши да наруши достъпа на китайските компании до американските капиталови пазари след счетоводния скандал с Luckin Coffee Inc.
Чен заяви, че листването е било печелившо за Ebang, тъй като компанията се стреми да привлече повече клиенти от задгранични пазари, включително САЩ. В момента почти 90% от продажбите на фирмата идват от Китай и останалата част на Азия.