Италианската борса за криптовалути BitGrail обяви, че е загубила 17 млн. единици от криптовалутата Nano на стойност около 170 млн. долара, съобщава Wall Street Journal.
В съобщение, публикувано на сайта на борсата, се посочва, че „вътрешни източници разкриват неоторизирани транзакции, които са довели до недостиг на 17 млн. Nano – част от портфейла, управляван от BitGrail".
Борсата е информирала властите за случая и отрича да са засегнати други криптовалути. Въпреки това обаче тя временно прекратява всички тегления и депозити.
Изданието не е успяло да се свърже с представител на BitGrail преди публикуването на информацията.
Потребител на Twitter с име “Francesco the Bomber“, който изглежда ръководи борсата, направи няколко коментара в социалните медии след публикуването на съобщението. "Ние сме прозрачни, средствата са откраднати", посочва той и допълва, че тече разследване на полицията.
Той твърди, че борсата не може да върне парите на клиентите си и казва, че срещу него се отправят „неоснователни обвинения“.
Това е втората голяма атака над борса за криптовалути през тази година. През януари базираната в Токио Токио Coincheck съобщи, че хакери са пробили мерките за сигурност и са откраднали 530 млн. долара активи на клиенти.
Най-скандалният случай досега си остава кражбата на 460 млн. долара от японската борса за криптовалути Mt. Gox през 2014 г.
Борсите за криптовалути са примамлива цел за хакерите. Тъй като те поддържат история, транзакциите в bitcoin и други криптовалути няма как да бъдат изтрити, а това означава, че когато хакер успее да прехвърли актив от даден онлайн портфейл другаде, този актив е много трудно да бъде върнат.
Цената на Nano се понижава с 6,5% до 10,21 долара, показват данни на coinmarketcap. Това е не толкова популярна дигитална валута с месечен обем на търговията от около 53 млн. долара. Само десетина борси се занимават с търговия с Nano, сред които е и BitGrail. Никоя от тях не е с големи обеми на сделките.
Nano е най-търгуваната виртуална валута в BitGrail по обем, допълва изданието. Валутата е нова, стартира през 2015 г. Екипът за развитие обяви, че миналата седмица е ребрандирал символа.