НО ТОЧНО ТОЗИ GOLF здравата би озадачил достойните перничани. Той не само не подлежи на монтиране на газова уредба, но дори няма и резервоар.
Просто защото това не е Golf, а е-Golf - първият сериен електромобил на компанията от Волфсбург.
Дебютът му през 2015 не беше кой знае колко сензационен. Но сега Volkswagen ни предлага усъвършенствана версия, с която се надява да се намеси сериозно на пазара за електрички.
НАЙ-СЪЩЕСТВЕНАТА РАЗЛИКА с досегашния модел е в пробега. Първият е-Golf обещаваше до 200 километра с едно зареждане, но реално минаваше към 150. Този постигна 300 километра в официалните тестове, но си признаваме, че не успяхме да го проверим на практика. До 200-километровата отметка обаче колата се държа безупречно.
По-големият обхват се дължи на технологичния напредък при батерията, която е с по-висока енергийна плътност и вместо 24, е вече почти 36 киловатчаса. Размерите и цената са почти без промяна, единствено теглото е пораснало малко.
ПО-ГОЛЯМАТА БАТЕРИЯ е позволила на германците да сложат и по-мощен електромотор, вече със 134 конски сили. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за под 10 секунди и прави колата удивително пъргава от място. Максималната скорост е ограничена на 150 км/ч, и с право - при такова темпо батерията ще ви изостави по-бързо и от фолкпевица - безработен футболист.
НАЙ-УДИВИТЕЛНОТО при този електрически Golf е колко близък до нормалния се усеща на пътя. Вярно, не издава почти никакъв звук, освен едно предупредително бръмчене за пешеходците при ниска скорост. Но като динамика и поведение в завоите това си е истински Golf. По-голямото тегло се усеща при спиране, разбира се. Но пък батерията, която е монтирана в Н-образна форма в пода, смъква центъра на тежестта и прави колата по-стабилна.
МОЖЕТЕ ДА НАСТРОЙВАТЕ степента на рекуперация, тоест на зареждане на батерията от работата на спирачките. При най-високата степен колата започва да спира веднага щом пуснете газта, и на практика ще ви позволи да шофирате само с един педал. Приятно удобство, с което се свиква лесно и което после ви изиграва лоша шега, щом седнете в нормален автомобил.
КАК СТОИ ВЪПРОСЪТ СЪС ЗАРЕЖДАНЕТО? От нормален контакт батерията се пълни за 12 часа. Ако си вземете специалното стенно зарядно от Volkswagen, времето пада до 8 часа. А бързозарядните станции с прав ток ще ви дадат 80% от капацитета за едва трийсетина минути - колкото да хапнете и да пийнете едно кафе. Това най-после е електромобил, с който можете да стигнете до морето. При това и до българското, и до гръцкото, защото бързи зарядни станции вече има в Пловдив и Благоевград.
ОТВЪТРЕ е-GOLF СИ Е същински Golf - с познатите качествени материали, удобни седалки, голям тъчскрийн и първото в този сегмент управление с жестове - в случай, че протягането на ръка до копчето за звука ви се струва непосилно тежко.
Доста повече смисъл има в електронните асистенти, с които е оборудвана колата. Те включват дори автопилот за задръствания, който функционира при скорости до 60 километра в час.
Накратко, този Golf предлага доста глезотии, които досега бяхме виждали само в премиум сегмента. Но истината е, че и цената му е взета оттам - без малко 75 000 лева.
В РАЗВИТИ СТРАНИ КАТО РУМЪНИЯ, където държавата отпуска 10 000 евро субсидия за електромобил, тази кола е разумна оферта. У нас тя ще ви даде само чиста съвест. И правото да се надсмивате над алчния Център за градска мобилност. Което, като се замислим, никак не е малко.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!