В края на февруари в Порше София Юг бе представен официално дългоочакваният модел от електрическата гама на Volkswagen: Passat GTE Plug-In хибрид.
Представянето беше свързано с демонстрация на технологии за произвеждане на ток от ежедневна човешка дейност. И макар на този етап това да е преди всичко интересна демонстрация, Volkswagen вярва, че съвсем скоро ще живеем в свят, в който този тип мислене, търсенето на устойчива ефективност и спестяването на природни ресурси ще направи магистралите непрекъснато индуктивно "гориво" за мобилността, а парко-местата - зарядни станции. На първо място е време да започнем да гледаме сериозно в тази посока. И да гарантираме, че преди всичко Земята ще оцелее, а не да търсим изход на нова планета, докато не сме си научили урока.
Passat GTE е Plug-In хибрид. Моделът предлага три различни вида задвижване и три различни изживявания на борда на елегантен, мъжествен автомобил. В електрически режим Passat GTE изминава до 50 км и може да се зарежда в електрическата мрежа през буксата зад емблемата Volkswagen отпред. В режим хибрид пъргавият електрически мотор работи заедно с мощен турбобензинов двигател и постига впечатляваща икономичност от комбиниран разход едва 1,7л/100км и над 1000 км пробег с едно зареждане.
И на трето място, за разлика от повечето останали хибриди, GTE режимът предлага и спортно изживяване - комбинирана системна мощност от 218 конски сили, ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.4 сек и максимална скорост над 220 км/ч. Passat GTE се продава от януари в България, като цените започват от 78 915 лв. с ДДС - напълно разумна цена да започнеш трансформацията си към електрическото бъдеще на автомобилостроенето, без да правиш компромиси с луксозното изживяване, сигурността и удобствата на сегмента на Passat. Още повече, че моделите GTE са оборудвани стандартно с екстри като специални луксозни решения в интериора и екстериора, амбиентно осветление, LED светлини, безконтактно заключване, отопление на седалките, преден и заден парк-пилот, мултифункционален цветен дисплей "Premium", система за рекуперация на спирачната енергия и много други, защото принадлежат на флотата на Volkswagen, в която марката официално обяви да инвестира основната си развойна дейност през следващото десетилетие.