Броят на международните туристически пристигания през 2015 г. се е увеличил с 4,6%, за да достигне 1,186 млрд., което е с 52 млн. повече спрямо предходната 2014 г. Това е шестата поредна година на ръст над средните нива след трудностите за сектора по време на световната финансова криза през 2008-2009 г. През миналата година туристическите потоци са били повлияни от три основни фактора – необичайно силните флуктуации на валутните курсове, спада в цените на петрола и други суровини и засилените опасения за сигурността и безопасността в глобален мащаб.
През последните 6 десетилетия туризмът преминава през постоянна експанзия и диверсификация, за да се превърне в най-големия и най-бързорастящ икономически сектор в света. Туризмът преживява почти непрекъснат бум през тези десетилетия въпреки някои шокове, показвайки силата и устойчивостта на сектора, коментира Вероника Денизова, водеща на предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria, в седмата видео лекция на летния онлайн курс на Investor.bg по повод 15-тата годишнината на сайта "Туризъм срещу тероризъм".
Атентати като тези в Брюксел, Истанбул, Париж и Ница таргетират т.н. слаби места – като туристически атракции и летища, и имат за цел да увеличат страха сред две основни групи – туристите и местното население. И докато местното население няма краткосрочен избор за мястото, където да живее, туристите имат възможност да избегнат, отложат или да се откажат от пътуването и почивката си на определено място. Също както Ал Кайда и други терористични групировки преди нея, ИДИЛ се прицелва директно в туристите и дестинациите, за да постигне по-голям ефект от атентатите.
Но какво е в момента състоянието на туристическия сектор в условията на зачестилите смъртоносни терористични атаки в големи европейски градове и важни туристически дестинации в Стария континент? Краткосрочни или дългосрочни ще бъдат последствията? Как реагират инвеститорите на финансовите пазари и ще продължи ли устойчивият растеж на туристическата индустрия?
Отговорите вижте във видео материала.
В предишната видеолекция Йоанна Николова представи темата За "Медийната индустрия между социалните мрежи и традиционната журналистика". Гледайте нейната лекция тук >>