Електроразпределителното дружество ЕНЕРГО-ПРО пусна проект Виртуален Център за обслужване на клиенти (ВЦОК), започнат през 2020 г. В него поетапно са разработени и внедрени в онлайн платформата www.my.energo-pro.bg всички стъпки, необходими за процедурата по присъединяване към електроразпределителната мрежа в Североизточна България, съобщават от компанията.
За да започне самостоятелно процеса, клиентът заявява еднократно ПИК код в Център за обслужване, след което подава онлайн своето заявление за присъединяване и прилага документи. По този начин клиентът има възможност освен да заяви онлайн и да проследява статуса на изпълнение в платформата, да е информиран за стъпките, които предстоят до приключване на процедурата, посочват от ЕНЕРГО-ПРО.
С новият електронен портал ВЦОК се намалява до минимум необходимостта от попълване на хартиени заявления, разпечатване на документи и посещаване на физически офис за всеки етап от процедурата по присъединяване.
Като част от проекта ВЦОК на ЕНЕРГО-ПРО през юни на всички гишета във физическите центрове за обслужване на клиенти са инсталирани таблети за подписване на част от документите. Едно от последните нововъведения в портала е възможността за подаване на заявления за присъединяване на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ). В следващи етапи на проекта се планира дигитализиране и на други услуги на компанията, като в най-близък план предстои въвеждането на онлайн подаване на заявления за встъпване в договорни отношения с ЕРП Север и ЕНЕРГО-ПРО Продажби.