В българската образователна система съществуват големи рискове от отпадане от училище, които се наслагват с липсата на мотивация и ниска ангажираност в онлайн среда по време на пандемията от коронавирус. Това мнение изрази в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Асенка Христова от Институт за изследване на образованието.
“Онлайн ученето е характерно с това, че ограничава социалните взаимоотношения. По-добрият вариант е в такава среда, особено при по-малки ученици, да се организира синхронно обучение”, съветва тя и отбеляза, че начините за увеличаване на ангажираността на учениците изискват сложни механизми.
Според Христова учителите трябва да имат нов подход за създаване на ангажираност в онлайн среда - повече усилия за групова работа, за изпълнение на проекти, за взаимодействие между самите ученици.
По думите на експерта за момента няма еднозначен отговор доколко успешно е било дистанционното обучение по-рано тази година.
“Зависи каква е целта на този ескперимет - дали е да замени изцяло ученето в класната стая, или децата да не пропуснат като цяло знания”, посочи Асенка Христова.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.