Бизнесът все повече осъзнава своята роля и принос към качествено образование в България, защото успехът му зависи от него. Ангажиментът му вече е по-устойчив. Това мнение изрази в предаването “Смарт час” на Bloomberg TV Bulgaria Александра Мирчева, мениджър “Проекти” в сдружение “Образование България 2030”.
Тя разказа за първото издание на “Мениджърска академия за училищни директори” в България, в рамките на което представители на водещи компании са споделили опита си с директори на училища.
Мирчева посочи, че директорите в настоящото издание са били селектирани след изпращането на отворена покана за кандидатстване в училища в София и областта.
“Двете компании, партниращи в пилотното издание, подкрепят визията на нашето сдружение за качествено образование и имат много ясен, дългосрочен ангажимент към него, обясни тя. – Това са компании, които откликнаха с много времеви ресурси и на своите мениджъри, които бяха обучители в самата академия. Те бяха домакини на двата дни, така че директорите да се пренесат в бизнес атмосферата на една голяма международна компания и динамиката в нея.
Организаторите на проекта ще измерват успеха му по обратната връзка от директорите и участвалите дружества, стана ясно още от разговора.
"В дългосрочен план успех би било Министерството на образованието да припознае необходимостта да се развиват лидерските умения на директорите, като това може да се превърне в един проект между бизнеса и образованието, гражданския сектор и публичните институции", каза още Мирчева.
Според Майа Пейчева-Такева, мениджър “Човешки ресурси” в Hewlett Packard Enterprise България, при всички случаи един добър директор трябва да има и мениджърски качества. “Директорът управлява една зона и екип от хора, както и развитието на други, зависими от него. Това са реквизитите на една мениджърска и една лидерска позиция”, коментира тя. Сред ключовите за директорите умения Такева изреди управлението на време, делегиране, оценка, самооценка, ефективна комуникация и др.
“Колегите трябва винаги да са отворени и развиващи се, инвестиращи в себе си”, съветва експертът.
Емилия Иванова, директор на 90 СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин”, разказа, че сред основните причини да участва в академията е желанието ѝ да научи повече именно по отношение на управлението на време, делегирането на отговорности, мотивацията на екипа и др., въпреки че вече има управленски опит.
“Това, което е важно за учителите, това, което ги мотивира, е да имат свободата да изразят креативността си”, смята тя.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.