fallback

Джуниър Ачийвмънт и MetLife повишиха финансовата грамотност на 430 ученици с 50%

В рамките на Иновационен лагер по финансова грамотност 20 класа от пет български училища решаваха застрахователни казуси

19:40 | 28.03.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

430 ученици от 20 класа от пет училища в България повишиха финансовата си грамотност с 50%. Това се случи в рамките на проведения в петък Иновационен лагер по финансова грамотност, част от проекта „Знания, които променят живота“ (LifeChanger) на Джуниър Ачийвмънт (Junior Achievement България, или JA) и MetLife.

В рамките на инициативата учениците от София, Варна, Пловдив, Бургас и Пазарджик, преминали успешно разработената от JA България програма „Разумни финанси“, решаваха застрахователни казуси.

В SmartClassroom в София Тех Парк учениците бяха разпределени в четири отбора, като във всеки имаше по един представител от двадесетте класа, включени в проекта. В рамките на три часа отборите трябваше да разиграят по пет застрахователни сценария и да се справят с финансов казус, използвайки новопридобитите в програмата „Разумни финанси“ знания, а след това да презентират идеите пред жури от мениджмънта на MetLife и JA.

Най-адекватно решение на финансовото предизвикателство и най-атрактивна презентация на сценариите даде отборът „Creative future“, който разигра всеки от застрахователните сценарии, като членове на екипа влязоха в ролята на клиент и застраховател.

Евгени Бенбасат от MetLife връчи грамоти за участие на отбора победител и ваучери за книги по избор на всеки от екипа. Поощрителната награда на журито и класиката в литературата по финансова грамотност „Богат татко – беден татко“ получи отбор „Непобедимите“.

Изпълнителният директор на JA България Милена Стойчева и директорът „Човешки ресурси“ в MetLife Венцислав Арнаудов връчиха наградите на отбора и поздравиха всички участници с послания за важността на успешното управление на финансовите средства в живота на всеки човек.

В началото и в края на програмата „Разумни финанси” всички 430 ученици от петте града – София, Пловдив, Варна, Бургас и Пазарджик – бяха поканени да попълнят тест с 10 въпроса, обхващащи темите от уроците за финансова грамотност, които JA България подготви и доброволците от MetLife представиха в час.

На база отговорите на учениците JA България измери въздействието от проекта и то показва, че финансовата компетентност на участниците в проекта е повишена с 51%. За сравнение, в първото издание на проекта, в което се включиха 4 училища от регион София, в следствие на програмата „Разумни финанси“ учениците повишиха финансовата си грамотност с 23%.

През април, който е месец на финансовата грамотност, на учениците, участващи в проекта им предстои участие в локални иновационни лагери, които ще се проведат в училищата, с участие и на родители. А до края на учебната 2015/2016 г. с подкрепата на своите учители учениците ще разработят своите финансови бизнес идеи в програмата „Учебна компания“ на JA България. Завършени и тествани в реална среда, бизнес идеите ще бъдат представени на Младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди“, който JA организира в началото на юни в София. Един от екипите ще получи и специалната награда на MetLife за учебна компания с най-добри финансови резултати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:34 | 13.09.22 г.
fallback