Никой така и не попита Стив Джобс защо продължава да работи, след като е станал толкова богат. Никой не го попита, защото всеки знаеше отговора. Той обичаше и вярваше в това, което прави, а с неговата всеотдайност изцяло промени облика на бизнеса в САЩ и по света.
Ето какво каза самият Джобс пред студенти в Станфорд през 2005 г.: „Работата ще запълни една голяма част от живота ви, затова единственият начин да се чувствате доволни е да вярвате, че тя е страхотна. А единственият начин да вършите страхотна работа, е да обичате това, което правите. Ако още не сте разбрали какво точно обичате да правите – продължавайте да го търсите. Не се отказвайте!“
За да разберем напълно културната значимост на Стив Джобс, трябва да се върнем назад във времето, когато нямаше iPad, iPhone и iTunes, нямаше цветна пластмаса, когато Джобс за първи път е изритан от Apple, даже още преди „раждането“ на Macintosh, пише Bloomberg.
Годината е 1981-а. Повечето хора дори не са чували за Силициевата долина. Най-известният бизнесмен в САЩ е Лий Якока, който по това време оглавява Chrysler. Той стана известен, след като през 1979 г. спаси компанията с държавни пари. Но не само това го направи известен – той беше различен, цветен и изглежда вярваше в това, което прави. А през 1981 г. бизнесмените в никакъв случай не бяха разпознаваеми заради тяхната личност или страстна работа. Широката публика по-скоро смяташе бизнесмените за скучни и сиви.
В следващите години обаче това се промени. Предприемачите се превърнаха в герои, знаменитости и ключови фигури в обществения живот, след като Стив Джобс и Стив Возняк станаха новите лица на бизнеса през 80-те години на миналия век.