fallback

"БМФ Порт Бургас" планира 29 млн. лева инвестиции за 2015 г.

През миналата година на пристанището са обработени 4,4 млн. тона товари, казва прокуристът Борис Балев

09:19 | 06.04.15 г.

Концесионерът на бургаското пристанище "БМФ Порт Бургас" планира през 2015 г. да инвестира 29 млн. лева в инфраструктура. Това става ясно от интервю на прокуриста Борис Балев пред в. „Стандарт“.

Той отчита, че през миналата година портът е обслужил общо 586 плавателни съда и е обработил 4,4 млн. тона товари, което по негова оценка е  абсолютно постижение след спирането на "Кремиковци" през 2008 г.

„Товарите са четири групи. Насипните (концентрати, зърно, въглища, цимент и др.) са с основен дял от 53%, следват генералните (метали, тръби, оборудване и др.) - 23%. Контейнерите са 18% от товарооборота, останалите 6% са наливни, главно горива. От встъпването ни като концесионер на терминали "Бургас Изток-2" и "Бургас Запад" се отчита значителен ръст на товарооборота. През 2013 г. сме обработили със 114% повече товари спрямо 2012 г., а през 2014 г. - с 33% повече от 2013 г.“, коментира Балев.

В резултат концесионерът отчита значителен ръст на приходите, съответно на оперативната печалба и на крайния финансов резултат. През 2014 г. "БМФ Порт Бургас" изплати над 14 млн. лв. на държавата под формата на концесионни плащания, данък печалба, здравни осигуровки, пенсионни вноски и др., изчислява експертът.

За направените вече инвестиции той казва, че в момента за първи път се предприемат толкова мащабни дейности за модернизацията на 100-годишното пристанище.

Борис Балев допълва, че инвестициите през 2014 г. в двата терминала са 53,5 млн. лева. Закупено е оборудване за обработка на товари, включително 6 мобилни крана, два от които с товароподемност 100 т, вилкови повдигачи, влекачи, ричстакери, мотокари и др. Изградено е специализирано съоръжение за обработка на втечнени въглеводородни газове (LPG).

„В ход е поетапното изграждане на силозен комплекс за обработка на зърно на "Бургас изток-2". Съоръжението от 5 силоза с общ капацитет 75 000 тона ще предостави възможност за обработка на 1,2 млн. т зърно. Комплексът ще позволява обработката на кораби от типа "Панамакс" (б. р. плавателни съдове, чиито максимални размери позволяват преминаване през Панамския канал).

"Инвестирахме и в мултифункционално преместваемо съоръжение за съхранение на концентрати на "Бургас Изток-2". Продължаваме обновяването на терминалите "Бургас Запад" и "Бургас Изток-2". Значителна част от складовите полета бяха изцяло рехабилитирани“, обяснява прокуристът.

Планираните за тази година инвестиции от 29 млн. лева ще са основно в специализиран закрит склад за меден концентрат на терминал "Бургас Изток-2".

Ръководството на порта очаква с изграждането на жп линията София - Скопие да бъде увеличен транзитът на товари през двата терминала чрез привличането на товародатели от и за Македония.

В момента на пристанището работят  870 човека, заплатите са увеличени  с около 20% спрямо заварените, казва Балев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:08 | 06.09.22 г.
fallback