fallback

"Пристанище Варна" влага 6,5 млн. лв. в нови съоръжения

С новия интермодален терминал ще има модерна база за претоварването на зърно, заяви изпълнителният директор на порта Петър Сеферов

10:42 | 30.03.15 г.

Инвестиции в размер на около 6,5 млн. лв. са заложени в бизнес плана на „Пристанище Варна” ЕАД за 2015 г. Това коментира в интервю за „Черно море“ Петър Сеферов, изпълнителен директор на порта. Средствата са необходими за  нова пристанищна техника и съоръжения, според очакваните товари. Специално в инфраструктура ще бъдат инвестирани 6 млн. лв., въпреки че това е работа основно на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ), заявява Сеферов.

Той отчита, че към края на 2014 г. портът е обработил около 10 млн. т товари, преминали през двата терминала Варна Изток и Варна Запад. Традиционно, около 70% от товарите са за износ.

Положителен факт е увеличаването на обема (с 46 000 т) и дела (с 2%) на контейнерите. Общо през миналата година обемът на обработените контейнери надхвърля 132 600 TEU (мерна единица, отговаряща на 20-футов контейнер - twenty-foot equivalent unit - бел. ред.). Средно около 65% от товарооборота остава в насипно състояние. Специално на Варна Изток около 90% от товарите са насипни, на Варна Запад - 55%, където има и над 1 млн. т течни товари. Обработени са и над 700 000 т генерални товари, включително тръби с голям диаметър.

От началото на 2015 г. досега са обработени над 2,1 млн. т товари, или с близо 26% повече в сравнение със същия период на 2014 г.

Петър Сеферов допълва, че по проекта за новия интермодален терминал във Варна ДППИ е сключило договор с избраната по конкурс фирма, която ще проектира терминала.

„Надявам се, че в скоро време ще се изяснят сроковете и процедурите. Основната идея е първо той  да бъде изграден в района южно от фабрика „Христо Ботев”, след което претоварната дейност от Варна Изток ще се премести там и едва тогава ще се направи необходимата трансформация на стария терминал“, обяснява той.

„Засега в България няма модерен пристанищен терминал, специализиран за износ на зърно. Това трябва да стане с проектирането и изграждането на новия ИМТ“, пояснява шефът на пристанището.

Досега за новия сезон са записани 33 посещения на круизни кораби със 7500-8000 пътници, при 36 кораба през миналата година - тогава пасажерите са били три пъти повече. Очакванията са посещенията на круизни кораби да намаляват, защото целият Черноморски басейн се определя като рисков, прогнозира Сеферов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:17 | 14.09.22 г.
fallback