fallback

Конкуренцията на Крим и Сочи застрашава летния сезон по Черноморието

Качествените ваканционни селища и хотели с положителен имидж ще могат да се похвалят с добър поток от туристи

11:21 | 22.05.14 г.

Силният летен сезон за туризма, който се очакваше, може и да не се материализира, след като Русия анексира Крим. Конкуренцията на полуострова, както и на Сочи, ще е най-голямото предизвикателство пред родните хотелиери по Черноморието, като само качествените ваканционни селища и хотели с положителен имидж ще могат да се похвалят с добър поток от туристи, прогнозират от Green Life Resorts.

“Стабилността на туристическите потоци в страната за сезон 2014 е все още под въпрос, а очакванията за изключително силно лято вероятно няма да се оправдаят. Качествените комплекси ще са в изострена конкурентна борба”, посочват от компанията в нов анализ.

„За съжаление, очакванията и прогнозите, които представихме в края на миналия сезон, вероятно няма да потвърдят осезаем ръст”, коментира Илиян Маринов, мениджър маркетинг и продажби в компанията.

„След зимните олимпийски игри в Сочи на пазара остава огромна леглова база и руснаците на местно ниво имат амбициите да не я оставят празна в активния сезон. Сочи е активно промотирана дестинация за летен отдих, а значителна част от руската администрация ще изпрати служителите си там в периода юли-август”, допълва Маринов.

От компанията отчитат запитвания от туристи от нови пазари – прибалтийските държави, Унгария и други страни. Руснаците и българите обаче остават най-изявените потребители на затворените комплекси, насочени към млади семейства.

Илиян Маринов коментира, че само гъвкавото поведение на представителите на туристическия сектор и доброто познаване на туристите и техните изисквания ще гарантират сравнително успешен сезон.

„При силната конкуренция, немалкото проблемни области в родния туризъм и събитията в международен план не можем да си позволим некачествено обслужване, ако искаме не само да останем, но и да се развиваме на пазара”, заключава експертът.

Нагласите на туристите

Делът на руските и българските туристи, които отсядат в затворени комплекси, е приблизително равен, посочват от компанията. В активния сезон юли-август капацитетът на комплексите ще бъде оптимално зает, а септември се очертава като месецът, през който посетители ще се привличат с цена и пакети, включващи и допълнителни услуги и дейности освен стандартната почивка.

Покупателната способност и структурирането на свободното време са определящи за средния престой на българите и чужденците. Родните туристи остават на морето между 5 и 7 дни, а гражданите на близки държави - между 7 и 10.

Руснаците обаче са със средна продължителност на лятната ваканция 19-21 дни.

Що се отнася до бюджета, българите ще заделят за продукт с по-високо от средното качество между 1 000 и 1 500 лв. за семеен отдих с деца. При чужденците средната стойност на пакета е по-висока заради самолетните билети и повечето включени услуги.

Традиционната all inclusive форма вече не е най-атрактивна и ексклузивна за туристите, отчитат още от компанията. Все повече гости държат да запазят правото сами да управляват своето време през летния отдих.

Чужденците освен това все по-често разнообразяват престоя си с екскурзии до вътрешността на страната, посещават различни природни забележителности, а някои от тях използват близостта до Турция, за да посетят Истанбул.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:50 | 12.09.22 г.
fallback