Пандемията ускори дигитализацията в образованието. За добро или за лошо, COVID-19 накара учителите, децата и техните родители много бързо да влязат в тази нова за тях сфера, свързана с използването на технологии в обучителния процес. Това коментира по време на форума "Бъдещето: Общуване", организиран от Bulgaria ON AIR, изпълнителният директор на "Просвета Либри" Владимир Кръстев.
Той посочи, че издателството вече 10 години прави електронни учебници и води обучения на учителите, децата и родителите, но през последната година и половина е направена огромна крачка в този процес.
Кръстев е на мнение, че когато технологията е добре дозирана, тя може да се използва като добър инструмент. Той отбеляза, че в платформата „е-просвета“ има и изкуствен интелект, който помага на учениците, които са по-малки и не могат да четат или на ученици със специални потребности, които не виждат добре.
"Изкуственият интелект чете учебниците, което ускорява много бързо процеса. Трябва да използваме тази технология правилно. Вярваме, че образованието трябва да е балансирано в офлайн и онлайн среда. Училището не е място, в което децата учат само от учебниците. Придобиват много умения в училище. Технологиите пък дават много полезни инструменти", каза още Кръстев пред Bulgaria ON AIR.