От началото на летния сезона по морето са направени около 1700 проверки, след които са съставени 110-115 акта. Това не е много и за момента сме свидетели на спокоен летен сезон. Това обяви пред Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Освен несъвпадането на обещаното от туроператори и хотелиери с предоставеното на място, установихме и някои нелоялни търговски практики на плажната ивица. Например предлагане на шезлонг и шалте само в комплект – практика, която към момента е преустановена, обясни той.
Приканваме потребителите да бъдат активни и да бранят своите права. Да предявят своите претенции пред търговците, препоръча той.
"Виртуалните приемни сработиха. Този начин на безплатна и бърза комуникация дава своя резултат. Тази година ще получим до 25 хил. жалби, което ни прави най-търсената институция в България", отбеляза още гостът.
Димитър Маргаритов подчерта, че Комисията следи много внимателно пазара и до момента е проверила няколко хиляди стоки. Наскоро са октрити градински мебели и шезлонги, които не отговарят на стандартите и са опасни.
"В летния сезон дадена храна би могла да стане опасно, ако се съхранява неправилно. В разгара на сезона туристическите обекти предлагат сравнително добро качество, въпросът е да го запазят такова до края", коментира Маргаритов по повод опасните храни на пазара.
Председателят на Комисията за защита на потребителите посочи, че понякога анонсираните намаления не са реални. През август също ще се следи за такива "промоции", както и за безопасността на стоките.
„Респектът не се гради само със строг контрол и със затваряне на обекти. Респектът се гради и с комуникация“, каза Димитър Маргаритов.
Вижте още във видеото!