Специалисти от пет български професионални организации в сферата на комуникациите се обърнаха с призив към българските политици и приеха декларация, с която се противопоставят на използването на т.нар. "тролове" в интернет.
Александър Христов от Българско дружество за връзки с обществеността и президентът на Световната PR асоциация Максим Бехар призоваха в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR политическите партии да декларират, че в предизборната битка няма да използват платени коментатори в интернет.
"Време е да предприемем по-сериозни мерки срещу такъв тип манипулации от троловете в интернет. Те са нещо все по-неприятно и опасно. Не вършат кой знае колко лошотии, но замърсяват информационната среда, като влияят на тези, които все още се колебаят", посочи Александър Христов.
Той добави, че от "Да, България" и "Нова република" вече са заявили подкрепа за подписаната от PR общността декларация.
"Призоваваме и останалите политически сили да декларират, че няма да го правят", каза още Христов.
Максим Бехар е на мнение, че тази дейност граничи с престъпление, защото "да напишеш лъжа и клевата, скривайки се зад псевдоним или чуждо име, е нещо, което се преследва от закона".
„Негативият пиар трябва да изпадне от тайните стратегии на политическите партии. Трябва да свикваме на нова политическа култура с повече коалиции“, коментира Максим Бехар.
По думите много неща се променят в областта на социалните медии.
“Това, което направихме с Българско дружество за връзки с обществеността и останалите организации, е стъпка напред. Призоваваме политиците да не използват платени драскачи", заяви PR експертът.
Той добави, че демокрацията вече не работи по начин, по който го е правила преди 20-30 години, а непочтените методи вече са част от дейността на партиите.
Максим Бехар отбеляза, че от ГЕРБ търсят възможност да се върнат на власт и са най-активната политическа сила в социалните мрежи.
"Това е лидерска партия, която се крепи на един човек и е нормално той да бъде промотиран. Не съм видял другите партии да направят нещо интелигентно в социалните мрежи", посочи Бехар.
"Идеологиите умряха, няма разлика между ляво и дясно. Политиците са принудени само да обещават някакви светли неща, на които никой не вярва", каза още PR специалистът.
Александър Христов добави, че двете основни политически сили са с изравнени шансове, което може да ги накара да бъдат по-кървави в предизборната кампания. Той заключи, че в партиите няма подготвени хора, които да управляват диалога в социалните мрежи.
Разговора можете да видите във видеото