Потребителите да харчат по празниците разумно, да не се впечатляват от дадено намаление или реклама, да сравняват цените на стоките. Това са съветите на експертите към клиентите с оглед на предстоящото коледно пазаруване.
"Хората все по-често започват да пазаруват от реклами, които са от мобилни устройства или от социални мрежи. Те не правят необходимото проучване за дадена стока", коментира изпълнителният директор на Европейския потребителски център Игнат Арсенов пред Bulgaria ON AIR.
Той посъветва потребителите да харчат за Коледа, но да правят това разумно, да не се впечатляват от дадено намаление или реклама. Съветът на експерта е клиентите да видят кой е търговецът, в коя държава е регистриран сайтът, да сравнят цените с други стоки и едва тогава да предприемат покупка, да не избързват.
Прогнозите и анализите за декември показват, че харчим между 2 и 6 млрд. лева, посочи кредитният консултант Тихомир Тошев. Той поясни, че това е най-силният период не само за банковите, но и за бързите кредити. Ползвателите на кредитни карти са другата най-застрашена група по време на празниците, предупреди той и посъветва хората, ползващи кредитни карти, да не забравят, че все пак това е кредит, който трябва да се връща.
Всеки трябва да харчи по празниците спрямо джоба си, посъветва експертът по кредитиране.
"Всеки кредит - бърз, бавен, ипотечен, потребителски - изисква съзнанието, че ще трябва да го върнем. Тъй че трябва да се постъпва разумно и мисля, че може да се получи така, че хем да можем да зарадваме близките, хем добре да си направим и сметката", каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Той предупреди, че в големите проценти отстъпки, които се слагат на стоките, има „заложено нещо измамно“. Арсенов също каза, че потребителите не трябва да вярват „на първа ръка“, а да сравняват цените.
Още от разговора вижте във видеото: