fallback

Куриерските фирми отчитат ръст на поръчките в края на годината

Причината е в по-голямата активност при онлайн пазаруването спрямо година по-рано, коментира Снeжина Казакова от „DHL Експрес България“

15:58 | 30.12.13 г.
Автор - снимка
Редактор

По прогнозни данни с около 25-30% са се увеличили продажбите онлайн през последната година. В резултат и куриерските фирми у нас отчитат ръстове на поръчките, особено около коледните и новогодишни празници, коментира в ефира на Bulgaria On Air Снежина Kазаковa, управител на „DHL Експрес България“. Тя допълни, че тенденцията на ръст е налице през последните няколко години. Повишението в сектора на куриерските услуги е в рамките на 4% за 2013 и се дължи основно на факта, че икономиката задържа постоянни нива на слаб ръст. Компаниите обаче се надяват, че кризата отминава и се опитват да намерят нови партньори, допълни още  Kазаковa.

“Наблюдава се ръст на пратките с мостри, документи и оферти към чужди партньори”, заяви тя. По думите й конкурентоспособността на сектора може да се подобри чрез реформа в областта на електронната търговия.

„В момента дейността е изключително затруднена, когато стане дума за митническа обработка на стоката. Ако се разреши на куриерските фирми да представляват частните лица и подобно на Български пощи да имат право да доставят при облекчени условия пратки като гарантират събираемостта на митническите вземания, процесът може да се ускори значително“, поясни още Казакова. Тя допълни, че в тази връзка се водят преговори с Агенция „Митници“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:11 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Bulgaria On Air виж още