fallback

Евгени Станимиров: Успешните хора не постигат резултати по съвпадение или по случайност

Каква е цената на бизнеса в "бързата лента", коментира в книгата си бизнес консултантът и ректор на Икономически университет – Варна

23:14 | 28.10.24 г.

Успешните хора не постигат резултати по съвпадение или по случайност – те имат цели, мащаб на развитие на тези цели и знаят как да реагират, когато се сблъскат с проблем. Това мнение изрази в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria проф. д-р Евгени Станимиров, бизнес консултант и ректор на Икономически университет – Варна.

Според него хората са свикнали да гледат от трибуните какво се случват и забравят, че „всичко зависи от нашите действия и мащаб“.  „Моделът на „заека и лисицата“ е една ситуация, в която заекът се стреми да оцелее, а лисицата има по-висша цел. Тя също изпитва стрес, но и удоволствие от гонитбата. Читателите сами могат да преценят какво ни каза този пример за ролята на целите в бизнеса и начинът, по който ги реализираме“, посочи той в коментар за новата си книга „Бизнес в бързата лента“.

По думите му фокусът е върху това какво зависи от нас и как трябва да променим мисленето си, за да сме успешни. „"Бързата лента" е начин на мислене, а не физическо място. Книгата разглежда както дизайна на успеха, така и дизайна на щастието. Разбира се, в нея има и много практически съвети към бизнеса“, обясни проф. Станимиров.

По думите на бизнес консултанта цената на бизнеса в бързата лента винаги се заплаща. „Пазарният принцип е такъв, че когато получаваме нещо, ние трябва да платим. Отказът от мечти, цели, хаотичното мислене и действия също се заплащат. Понякога тази цена е много по-висока, колкото на нас ни се иска“, отбеляза ученият. И добави, че визионерите се отличават с това, че могат да събират хора около себе си и да мотивират хората и екипите.

Проф. Станимиров смята, че не бива да се надценява ролята на мотивацията. „Целта на работодателите е да осигурят необходимата работа, да изискват какво трябва да се свърши и да гарантират сигурност на процесите.  Всъщност, продуктивността е най-ценната характеристика в бизнеса“, подчерта бизнес консултантът. И предупреди, че не трябва да се слагат етикети на бизнес обстановката.

„Ние обичаме да мислим дуалистично и как нещо е добро или лошо. Логиката на бизнеса е в друга координатна система. Във всяка една среда има печеливши и губещи компании при сходни демографски, икономически и социални условия“, отбеляза той.

Как се прави бизнес в "бързата лента"? Защо работодателите ценят продуктивните си работници? Може ли да се сменим чипа и системните файлове по отношение на очакванията за редизайн на мисленото? Колко са лентите за правене на бизнес и помага ли интелигентната преценка към коя да се ориентираме? Какви са мащабите в мисленето на предприемача? Може ли правенето на малки компромиси да увеличат рисковете от правене на бизнес?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:14 | 28.10.24 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още