„Защо трябва с мита, а не с намаляване на цените от страна на европейските производители", попита реторично той по отношение на мерките на Европейския съюз срещу вноса на китайски електромобили. "Вярвам в конкуренцията и тя ще доведе до по-ниски цени“, прогнозира той и даде пример със затварянето на заводи в Европа, което показва размерите на щетите, които ще бъдат причинени от неспазването на конкуренцията.
Според председателя на Индустриален клъстер "Електромобили" битката между Европа и Китай за пазара на електромобили трябва да се реши на базата на конкуренция и качество на продукта, а не на мита, защото цената ще засегне основно крайните потребители. Той е категоричен, че конкуренцията и свободната търговия не може да се ограничават административно.
Илия Левков се надява европейските автомобилни производители да се възползват от развитата си мрежа за продажби и сервизни услуги, за да се противопоставят на навлизането на китайските компании на континента.
Продажбите на електромобили в световен мащаб продължават да показват стабилни годишни ръстове и може да се очаква тази тенденция да навлезе по-силно в България, прогнозира той. По думите му вече трябва да намалеят някои от опасенията на българските потребители, след като се увеличава зарядната инфраструктура. Левков очаква, че ръстът в тренда ще между 5% и 10% през 2025 г. и то при песимистична прогноза. „Убеден съм, че в България продажбите на електромобили ще скочат доста“, подчерта той.
Кои са водещите компании на електромобили в Европа? Към кои марки електромобили ще се насочи българският пазар?
Целия коментар може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.