fallback

Асен Асенов: ELG пак ще пласира облигации за развитие на лизинговата дейност

Насочихме се към много по-големия пазар на употребявани автомобили, където проникването на лизинга не е толкова голямо, посочи изпълнителният директор

14:15 | 01.08.24 г.

Избрахме облигации, а не акции, тъй като имаме нужда от дълг за развиването на нашата дейност, а и beam пазарът е добро място за набиране на допълнителен капитал за иновативна компания като ELG. Този коментар направи Асен Асенов, изпълнителен директор на лизинговата компания ELG, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Интересът към емисията надхвърли предложения брой облигации – това показва доверието на пазара в нашата компания и стратегия, и ако се представим добре, може да направим и последващо предлагане, както и предлагане на акции, коментира той.

Асенов напомни, че ELG пласира успешно всички предложени облигации в рамките на второто първично публично предлагане (IPO) на дългови книжа на пазара за растеж beam на БФБ миналата седмица. „Дружеството предложи 5 хиляди обикновени корпоративни облигации с номинална стойност 1000 евро всяка със срок 60 месеца“, съобщи мениджърът. Той добави, че облигациите са били закупени както от фондове, така и от индивидуални инвеститори, като е имало интерес и от международни инвеститори. По думите му набраните 5 млн. лв. са разпределени за три компании от групата, и с финансирането ще се подпомогне развитието им през следващите няколко месеца.

"С предишната ни компания за лизинг на нови автомобили вече беше станало много трудно да се намира ресурс на ниска цена и да сме конкуренция на банковите лизингови компании, които се консолидираха през последните години на нашия пазар. Така че преминаването към употребявани автомобили беше естествен ход“, обясни мениджърът каква е причината ELG да преориентира бизнеса си към тях.

Асен Асенов напомни, че лизинговата дейност е функция на броя продадени автомобили в България, като съотношението нови/употребявани автомобили 1 към 8 или 9, а в момента е 1 към 5. „Ако сравним пазара на нови автомобили, на който за първите шест месеца са продадени е около 26 хиляди коли, на пазара на употребявани автомобили за същия период те са около 120 хиляди. Така че се насочихме към един много по-голям пазар, докато проникването на лизинга не е толкова голямо. При новите автомобили около 50%-60% се взимат на лизинг, при употребяваните автомобили проникването, предполагам, е около 15%-20%", обясни мениджърът. И добави, че ръстът на продажбите на употребявани автомобили за първата половина на тази година, в сравнение със същия период за 2023 г., е 18%, а за новите е 36%.

Според изпълнителния директор на ELG целите на ЕС за все повече електромобили ще свие сегмента за употребяваните автомобили, но той очаква този процес да продължи с години, и напомни, че компанията развива бизнеса си с малко употребявани коли до 3-5 години.

Защо бизнесът на ЕLG в Северна Македония ще се пренасочи от нови към употребявани автомобили? Планира ли лизинговата компания да се завърне на румънския пазар? Какви са цените на употребяваните автомобили? Кои са най-големите предизвикателства пред лизинговите компании и как ще се отрази влизането на България в еврозоната може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:15 | 01.08.24 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още