Различни са предизвикателствата пред българския бизнес и основният е да се повдигне темата за безалкохолното вино, коментира Катя Йончева в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria. Колкото да сме традиционалисти, световният пазар вече диктува разпространението му и трябва да се вземат законодателни мерки, отчита издателят на каталога "КА&ТА българското вино".
Според нея българското вино все още е по-малко разпознаваемо по света, отколкото в края на XX век, макар да „има подобрение в последните години“.
„Все повече се изнасят качествени вина от страната, но има доста път докато изградим истински бранд като държава“, коментира Йончева.
Тя подчерта, че виненият туризъм е целогодишен и не зависи от сезоните. „Местните организации се опитват да развият сектора с редица регионални събития и фестивали, за което помагат и идеи като виненият каталог "КА&ТА българското вино", разказа издателката му. И добави, че за тези 12 години, в които следи отблизо българския пазар, наблюдава невероятен напредък.
„Когато започнахме да правим каталога може би имаше 3-4 изби, които предлагаха такава услуга, в момента са 30-40 от няколко обособени региона – Мелник, Сакар, Североизток, Северозапад“, посочи Йончева. По думите ѝ, "КА&ТА българското вино" е очакван от избите и публиката, а своевременно върши работа като пътеводител за българския винен туризъм. „Все повече изби разбират привлекателната сила на личната среща между клиентите и тяхното вино“, заяви експертът.
Как се отразяват климатичните аномалии върху лозята? Как се представи българското вино на тазгодишния Concours Mondial de Bruxelles? Как се отглежда грозде на над 1800 метра надморска височина в Мексико, може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" на може да намерите тук.