Той обясни, че за последните 6-9 месеца около 10% от работната сила от гейминг индустрията в глобален мащаб е била съкратена.
„Всеобщото усещане е, че гейминг индустрията е в негативна насока, но всъщност за първи път тя се забави – продължава да расте, но се забави за първи път, откакто съществува. През последните няколко години броят на устройствата, на които човек може да играе игри, се увеличава –- смартфони, телевизори, конзоли, компютри – респективно пазарът става по-голям. От друга страна, конкуренцията за човешкото внимание става все по-интензивна", е мнението на експерта.
Кадинов разказа и за инициативата Build Smarter, която са направили със Schneider Electric - състезание за създаване на виртуална фабрика в играта Minecraft.
Според него уменията, които се развиват чрез видео игри, са в две основни категории – по-видните са боравене с технологии и софтуер, работа в екип. Кадинов посочи, че се проявят и по-скрити за самите геймъри умения, както са показали участниците в конкурса със своите инженерни способности.
Той е категоричен, че в общия случай разбирането за видео игри е като хоби и загуба на време, но смята, че то би могло да бъде инструмент, чрез който „познаваме различни неща и можем да научим много".
„Комуникацията и бързото мислене със сигурност се развиват чрез видео игри“, коментира Иван Георгиев, който е спечелил състезанието Build Smarter.
Какво представлява предизвикателството Build Smarter? Колко участници са проявили интерес към състезанието? Какви умения развиват младите геймъри за бъдещата си реализация?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.