Той обясни, че представители на БТС разговарят с частни фирми, който работят с облекла и туристическа екипировка. Венев е убеден, че така ще се помогне за популяризиране на бизнеса, тъй като логата на компаниите ще се поставят на табелите, ще се споменават в социалните мрежи в постове на туристическия съюз.
Целта на БТС е да се дигитализира информацията за маршрутите, за да могат туристите да проверяват – кой маршрут, къде и как е маркиран. Венев се надява до две години този процес да е завършен, но подчерта, че за това не е необходим значителен ресурс, затова в момента се водят разговори със софтуерни компании за изготвянето на приложение.
Той обясни, че през тази година туристическата организация ще започне работа с партньорски организации и Министерството на туризма по инвентаризация на материалните бази на хижите и актуализация на маркировките на туристическите маршрути.
„Ние започнахме вече тази инвентаризация на някои места в страната, като мобилизирахме основно наши туристически дружества“, посочи Венев.
По думите му, след проверка на трасета и маркировки, ще се направят и калкулации, които БТС ще представи на организации, за да се включат във финансирането при подновяването им. „Процесът на актуализация на маркировките е постоянен, като с приоритет са трите европейски маршрута на територията на страната ни, а след това се насочват към регионалните маршрути“, отбеляза председателят на БТС.
Той подчерта, че в Съюза много разчитат на инициативите на туристическите си дружества, които на този етап са 138, но целта е да се привлекат още, тъй като те се явяват посредници между желанията на БТС и местната администрация и власт.
Венцислав Венев оцени състоянието на планинските маршрути в България на 4 по шестобалната скала и препоръчва туристите да не се ангажират с грижата за маркировката, тъй като често те само създават проблем, защото при маршрутите се прилага специален стандарт за маркиране.
Председателят на БТС е на мнение, че у нас все още се набляга на масовия туризъм, който е завладял българското Черноморие и някой от българските курорти. „България е държава, която на малка територия има голямо разнообразие. Ние трябва да използваме, че имаме уникални места и интересни забележителности на много кратки разстояния, за да правим уникален туризъм – с малки групи, на къси разстояния и с голяма добавена стойност. Този туризъм трябва да рекламираме“, настоява Венев.
Каква е ролята на Българския туристически съюз, след като през миналата година беше признат за организация, която е представителна за планинския туризъм в България, и получи статут на национално представителна организация? Защо планинският туризъм през 2023 г. бе по-слаб от този през 2022 г.? Ще започнат ли туристите масово да се възползват от туристическите услуги, които организациите предлагат – планински водачи и места за пренощуване? Ще има ли програми за алтернативния туризъм?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.