„Развитието на „Сенсата Технолоджис България“ е доста добро, но има предизвикателства около разходите за бизнеса, дошли с инфлацията през последните години“, посочи той и допълни, че трансформацията създава смущения в производството, тъй като има разлика между продуктите, правени досега, и тези, който ще правят в бъдеще.
Елст обясни, че на база пазарни анализи, очакванията до 2030 г. са: 44% от новопродадените автомобили да бъдат електрифицирани, около 55% от флота да бъде електрифициран при вановете и около 23% от тежкотоварните автомобили. „Това създава огромни нови пазарни възможности и ние като компания сме в ход, при нас е пълна трансформация – преобръщаме ресурсите си, разработваме бъдещи продукти в тази връзка. Едновременно развиваме центровете за разработка, подготвяме новите продукти и веригите за доставки“, коментира мениджърът.
Той потвърди, че със сензорите, произвеждани от компанията на новата платформа, която трябва да разработят, има визия как да помогне на партньорите и клиентите си, „да доставят безопасно енергия, която да служи на света“.
Томи Вер Елст разкри, че новите елементи ще бъдат произвеждани в България, с помощта на инженерите и международните им екипи. Развойната дейност и тестовете ще бъдат извършвани в София, а производствата – в Пловдив и Ботевград. Догодина „Сенсата Технолоджис България“ ще пусне първите производства, свързани с електрификацията в България.
За идната 2024 г., мениджърът поясни, че се работи за трансформацията към електрификация, подготвяне на оперативните центрове и веригите за доставки. „Тези задачи не могат да бъдат постигнати без човешки капитал, като развитието му ще бъде приоритет – сега и в бъдеще“, отбеляза Томи Вер Елст в коментар за развитието на автомобилния сектор.
Що се отнася до възхода на китайските производители на електромобили, мениджърът потвърди, че това създава възможности за компанията. „Ние сме глобална компания, имаме глобален отпечатък. Не зависим само от един регион, от един клиент“, заяви той.
Как "Сенсата Технолоджис България" стана „Фабрика на годината“? Какво ще представлява „Фабриката на бъдещето“ след 5 до 10 години? Как се постига въглеродна неутралност? Как ще се отрази на компанията минималния 15% минимален глобален данък? Какво се промени 10 години назад в България? По какъв начин ще се подобри връзката между университетите и бизнеса?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.