По думите му опростяването, което води до намаляване на разходите по производството, не се харесва от големите производители, тъй като те имат техническия арсенал да произвеждат по-сложни детайли. Той обясни, че разработката на нов модел автомобил струва милиарди, а ако тази сума може да се намали с 10% или 20%, то това ще се отрази и на крайната цена.
Даскалов смята, че това кой стои зад даден продукт е много важно за успеха му и посочи, че миналата седмица компанията на Илон Мъск пусна дългоочаквания си пикап Cybertruck в продажба. Той поясни, че това е пикап с добро ускорение и защита от куршуми.
Даскалов коментира и „китаизацията“ на автомобилите и какво ще е търсенето им на европейския пазар.
„Аз бях изненадан, че има такива модели от европейски марки, който въобще не се предлагат в Европа – по-големи, по-различни, с повече хром по тях", уточни той и даде пример с няколко доста сериозни китайски компании. "Погледнато на практика китайският пазар е един огромен пазар, който ние не можем да си представим от нашата гледна точка, а производителите съответно са длъжни да се съобразяват с него.“
Според Росен Даскалов мащабният проект на "Син Карс индъстри" за производство на „малко камионче“ се оказва невъзможен за финансиране чрез пазара у нас. Той е на мнение, че в България все още няма зелено мислене – субсидии, стимули и предимства за преминаването към електромобили.
Предприемачът потвърди, че като българска компания тя има желание да произвежда у нас, но не намира условия това да продължава да се случва в нашата страна. Той напомни, че компанията "Син Карс индъстри" има фирма в Германия, с която имат холдинг, а целта им е да направят компания майка в Нидерландия, която да притежава всички активи на бъдещите им бизнеси.
Даскалов съобщи, че производството на модела, който в момента правят у нас, ще остане в България, но в бъдеще ще продължат с опитите си за откриване на мощности в Румъния. Предприемачът смята, че у нас не са намерили правилната помощ от консултанти, които са мислили само за собствената си изгода. В момента компанията търси капитал за изграждане на базата си в Румъния. За 2023 г. са произвели над 10 автомобила, като има поръчки за доста повече през идната година.
Как се развиват проектите на "Син Карс индъстри"? Реалистично ли е компанията да се листне в следващите една-две години на европейска борса?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.
Разговорът не е препоръка за инвестиционно решение!