fallback

Винопроизводител: Географските указания са важни, за да се разпознава българското вино

Според Владислав Ванков винопроизводителите трябва да се брандират като едно на външния пазар

20:06 | 01.12.23 г.

Географските указания* са от изключителна важност за българските винопроизводители, но към момента те имат само две запазени, а стремежът е да станат поне седем. Това каза Владислав Ванков, съсобственик на изба „Одесос“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„В момента Видин и Варна са едно“. Разделението е важно, защото то казва много за виното, обясни събеседникът. „Нашата голяма цел е да се разпознава марката българско вино и въпреки доста конкурентната си цена да се асоциира с качествено, добро вино“, каза още той.

Ванков посочи, че въпреки конкуренцията помежду им на вътрешния пазар, винопроизводителите са длъжни да се брандират на външния като едно, защото реномето на българското вино е всичко. По думите му винопроизводството в България върви във възходящ тренд. 

Според Ванков дигитализацията би помогнала за облекчаване и оптимизиране на работата на винопроизводителите. „Ние, като винарна, сме длъжни да поддържаме много неща на хартия, големи журнали се попълват всеки ден, а това много лесно може да се дигитализира", каза той.

Тази година ще е първата, в която България ще има голям щанд на най-голямото винено изложение в света  – ProWein в Дюселдорф. То ще се проведе от 10 до 13 март 2024 г. и на него ще се представят 16 винарски изби от страната, докато миналата година там е имало само две.

Във винарството, като при всеки консервативен бизнес, изложенията са мястото, където бизнесът среща своите потенциaлни клиенти, каза Ванков.

Относно модернизацията на производството Владислав Ванков заяви, че пари за такива инвестиции задължително трябва да се намират, защото това е от ключово значение за качеството на продукцията, както и за оптимизиране на трудовия процес в избите. По думите му над 90% от избите са успели да спечелят проекти за обновяване“, включително и изба „Одесос“. 

* Със системата на ЕС за географски означения се защитават наименованията на продукти, които произхождат от конкретни региони и имат специфични качества или репутация, свързани с района на производство.  Защитените географски указания (ЗГУ) са свързани основно с това каква част от суровините за продукта трябва да са от района или каква част от производствения процес трябва да протича в конкретния регион. ГУ се използва само за спиртни напитки и ароматизирани вина. Целта на политиката за качество на ЕС е да се защитят наименованията на определени продукти, за да се популяризират техните уникални характеристики, свързани с географския им произход и традиционните умения, използвани при тяхното производство.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:53 | 01.12.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още