Идеята за организирането на School Esports League се реализира през 2020 г., но се роди по-рано. Тя се появи благодарение на по-малкия ми брат, който се чудеше дали няма да е хубаво да има лига по компютърни игри. Този разговор остана в главата ми и вече 3 години по-късно School Esports League съществува и се развива. Това каза Иван Кинчев, основател на School Esports League , в предаването ''UpDate'' по Bloomberg TV Bulgaria.
Кинчев споделя, че първото издание на лигата е било по време на Covid-19, когато все още не е било сигурно как ще се случва всичко и тепърва са се ориентирали. По негови думи хубавото на електронните спортове е именно фактът, че се провеждат в дигитална среда и това е улеснило извършването на извънкласна дейност в пандемичните времена.
''Самата инициатива ''Междуучилищна лига по електронни спортове'' е част от един по-широк проект, наречен занимание по интереси ''Гейминг концепции'', което е свободноизбираем извънкласен клуб, делящ се на 2 части. Едната част е междуучилищната лига по електронни спортове, където учениците играят любимите си компютърни игри и се състезават с други ученици от страната, а пък втората част е една учебна програма, която ние предоставяме. Тя е разработена предварително за училищата и в нея се засягат теми, свързани с по-важните аспекти от гейминга като здравословния начин на живот и хранене, кариерно ориентиране ,как да се държим в онлайн гейминг среда и т.н.''
Кинчев разказва, че пробивът в училищата е бил труден в началото, но е попаднал на отворени директори и учители, които радушно приемат такъв тип идеи. Така от 14 училища, в които има такива клубове в началото, сега те наброяват 31.
''Обратната връзка не само от децата, но и от родителите засега е доста положителна. Те успяват да практикуват хобито си, да се състезават, да представят училището си на национално ниво и същевременно да научават и нещо полезно.''
Кинчев твърди, че уменията, които се развиват в електронните спортове не се различават особено много от тези в традиционните. Децата се научават на работа в екип, лидерски качества, способност за разрешаване на проблеми и взимане на решения, спортсменско поведение и др.
''Електронните спортове са изключително голяма развлекателна индустрия и по мащаб надминават музикалната, кино индустрията и др. В страни като САЩ, Великобритания, скандинавските страни, както и почти навсякъде има такъв тип училищни и университетски лиги.''
Има ли притеснение от страна на родителите и как такива инициативи помагат за разбиването на митовете за гейминга?
Целия коментар може да гледате във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „UpDate“можете да видите тук.