fallback

Цветелина Цанева: Спадът на продажбите на автомобили е от 50 до 70% за последните месеци

В момента хората почти не мислят за закупуване и смяна на автомобила си, посочи изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили

19:40 | 07.07.23 г.

Има голям спад на продажбите на автомобили – от 50 до 70% през последните месеци. Тенденцията не е за подобрение на пазара като същевременно и цените са по-високи. Покачването на цените е причинено от това, че навън няма автомобили, които да се сменят. Този коментар в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria направи Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили.

„Цифрите по регистрацията на автомобилите сочат, че най-големият брой на регистрирани автомобили е на коли, които са над 10-годишни. От началото на годината до сега общо са регистрирани малко над 140 хиляди моторни превозни средства, от всички категории, като близо 68 хиляди от тях са над 10-годишни. Съотношението общо на пазара обикновено показва над 60% автомобили, които са на възраст от 15 до 20 години“, направи сравнение тя.

Според Цанева за момента пазарът на вноса на автомобили е затруднен и факторите за това са много. Тя посочи, че на първо място хората в Европа по-рядко сменят своя стар автомобил с нов. „Проблемите в автомобилната индустрия довеждат до освобождаването на един автомобил втора употреба много по-късно. Това, което се вкарва на територията на страната вече е и с по-лошо качество, на повече километри и ограничено като количество“, потвърди експертът.

По думите на Цанева реализацията на по-старите коли, които са на повече километри, е трудна. Тя подчерта, че в момента хората почти не мислят за закупуване и смяна на автомобила си. „Българинът се въздържа във всяко едно ниво – в ниския и средния клас. Несигурността в икономическата обстановка в страната, както и в политическата се отразява върху вземането но решение за смяна на автомобила“, посочи тя.

Цанева обясни, че собствеността на автомобил може да се превърне в лукс, защото местата, където има добре изградена инфраструктура и транспорт не налагат до толкова ползването на личен автомобил. Тя обаче смята, че това не важи за хората от провинцията, където хората работят извън града.

Мениджърът съобщи, че основната страна, от която внасяме автомобили за българския пазар остава Италия – около 70%. „Има покачване на процента на вноса от Германия, Австрия и Белгия. Германските марки автомобили остават класика в търсенето – в по-високия клас са Mercedes и BMW, а в по-масовите се наблюдава добро представяне от японските марки“, разкри Цанева.

Какви са очакванията на бизнеса за развитие на продажбите на автомобили и кои са факторите, които им влияят? Кои са най-търсените марки? Расте ли интересът към електромобилите?

Целият разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „В развитие“ можете да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:38 | 07.07.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още