fallback

Може ли робот да оптимизира "глупавия труд" в онлайн търговията?

Изкуственият интелект повишава с 42% успеваемостта на покупката, намалява наполовина и т.нар. "изоставени колички"

09:45 | 22.06.23 г. 1

Скрият разход в бизнеса на електронната търговия, свързан с поддръжката на магазина, може да бъде значително намален.

"С помощта на изкуствения интелект успяваме да акумулираме по-голяма изчислителна мощ при обработката и получаването на данни, като по този начин оптимизираме човешкия труд. Много е важно да бъде оптимизиран "глупавият" труд". Този коментар направи Николай Нероев, изобретател, предприемач и изпълнителен  директор на Robo Bizz, в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria.

Той цитира европейска статистика, според която 90% от навлизащите на пазара на електронна търговия фалират през първата година и това засяга малък, среден и голям бизнес.

Robo Bizz е компания тип RAS (Robot as a Service), която дава опции за развитие на електронна търговия. Нероев даде и конкретен пример за използването на  изкуствения интелект в е-търговията - с клиент, който търгува с 10 хиляди артикула и прави седем ценови нива на отстъпки в зависимост от купувача. Нероев обясни, че за да се наредят артикулите по тези нива, трябва да се извършат ръчно 70 хиляди операции, но с помощта на ИИ това се прави за шест минути.

Според него в първия момент поддръжката на електронния магазин изглежда лесна, но управлението е сложно, дори и за големи екипи, които следят наличностите. "Много е важно да бъде оптимизиран "глупавият" труд. Защото "копирай-постави" не е труд, който развива индивида", подчерта предприемачът. Нероев смята, че тук е ролята на машините, с които може да се следи поведението на клиента, като му се предлагат продукти, които наистина му харесват. Той съобщи, че изкуственият интелект повишава с 42% успеваемостта на покупката, успява да намали наполовина и т.нар. "изоставени колички".

"В момента експериментираме да събираме всички данни от каналите за реклама и правим анализ на тези данни на пет нива - кой бъндъл (комплект) от продукти е най-добър за коя таргет група, за да бъде изпратена реклама именно на тези продукти в конкретния канал. Успяхме да намалим бюджета за реклама с 50% и да увеличим продажбите със 7%", разкри още тънкости, които правят успешна електронната търговия, предприемачът.

Кой модел на иновативна търговия се налага в логистиката на електронния магазин? Отиват ли в историята физическите магазини и как се променя поведението на потреблението? Колко назад е България в електронната търговия? Как се развива дейността на компанията в Германия и Великобритания и защо услугите ѝ се харесват на тези пазари? Остават ли без работа вече наетите хора за поддръжка на електронните магазини след намесата на изкуствения интелект и какви са новите работни позиции?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:44 | 22.06.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още