„Не изследваме толкова структурата на бизнеса и как той се развива, а самото обезпечение и така гарантираме парите на нашите инвеститори, обясни тя в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria. – Обикновено това са клиенти, които имат малък бизнес и в момента са в ликвидна криза, като се нуждаят от бързо финансиране. Ние три пъти по-бързо можем да одобрим и да стигнем до даване на кредит и до усвояване на самия кредит.“
Д-р Вачева съобщи, че около 30 хиляди лева е средният кредит, който клиентите ползват за бизнеса си, а досега компанията е отпуснала заеми за 3,5 милиона лева на около 55 клиенти. „Тези клиенти са основно от ресторантьорския бизнес, има и от сферата на производството. Обикновено продуктът е за 10 години, но клиентите ни връщат кредита по-скоро – след година-две, когато си възстановят паричните потоци”, посочи тя.
Д-р Вачева е убедена в ролята на изкуствения интелект за развитието на компанията, на който в бъдеще ще може да се разчита да намали „време и разходи в процесите”, но в "ИпоТех Софком" все още за анализите си разчитат на адвокати, които да защитят интересите на компанията в областта на „вещото право“. Тя подчерта, че отнема време да се обясни на клиентите какъв е продуктът, който предлагат, защото много от тях мислят, че компанията раздава бързи кредити и може да си купят жилище с тях.
Що се отнася до липсата на достатъчно публична информация за реалната цена на недвижимите имоти у нас, Ирена Вачева посочи, че в "ИпоТех Софком" разчитат на местни брокери, от които научават на какви цени се изповядват сделките.
Д-р Вачева съобщи, че до другата сряда "ИпоТех Софком" ще търси 3 милиона лева капитал на BEAM пазара, които планира да инвестира плавно в апартаменти и къщи, за да финансира с кредити клиенти с малък бизнес.
Как екипите на "ИпоТех Софком" оценяват риска при отпускането на заеми? Как се откриват клиентите и защо компанията развива бизнеса си само в големите градове? Защо "ИпоТех Софком" ще търси на пазара над 3 млн. лева? Каква е ролята на социалните медии, с които компанията да достигне до инвеститорите?
Разговорът не е препоръка за вземане на инвестиционно решение!
Целия коментар може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” гледайте тук.