Тя съобщи, че секторите, които ще се представят в първото издание на конференцията, ще бъдат видео игри, интериорен дизайн и архитектура, фотография, телевизия и кино, чиято цел е да покаже силата на изкуствата в бизнеса.
Според Христова потребността от видeо съдържание нараства, а в България има много независими студиа за видео игри, които постигат успехи. За пример тя даде студио с българска игра, което за 24 часа осигурява около 7,5 милиона тегления.
По думите на председателя на "КреаТех България" България има шанс в индустрия, в която не са необходими много ресурси. „Страната ни е малка и ако не сме тясно специализирани, не сме иновативни и не сме креативни, наистина няма как да се борим с глобалните пазари, коментира Христова и отбеляза, че целта е да се създава съдържание в България, а не просто да се работи аутсорс.
Коментирайки темата с авторските права за музикално съдържание, Христова отбеляза, че най-важното е, че след като се ползва съдържание трябва да се плаща.
Тя е убедена, че тази култура ще се налага все повече в България и няма да се заобикаля закона.
По какъв начин се налагат иновативните продукти на международните пазари? Къде е мястото на оригиналността и автентичността, за да те забележат? Какви са особеностите на творческия бизнес? Каква е европейската политика в креативните индустрии? Как се получава финансова подкрепа за творческите професии, какви са регионалните политики в сектора и особеностите на творческия бизнес може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.