fallback

Къде може да се изяви България в бизнеса на изкуствата и креативните индустрии?

Как се налагат съдържание и продукти в културните сектори, коментира Геновева Христова, председател на "КреаТех България"

20:10 | 28.02.23 г. 2

Международна конференция на креативните индустрии "CreaTech Summit South-East Europe" ще се проведе в София на 1 март. Идеята е страните от Югоизточна Европа да споделят опит и да обсъдят възможностите да си партнират, така че регионът да се налага, да дава своя принос в европейската икономика и да се превърне в център за развитие на креативните индустрии. „Всички наши съседни държави идват със своя пример и за да покажат какво правят в тези индустрии. Сърбия е силна в гейминга, Турция – във визуалните изкуства, Северна Македония също прави видео игри, с колегите от Румъния ще си говорим за продуктов дизайн“, каза в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria Геновева Христова, председател на "КреаТех България".

Тя съобщи, че секторите, които ще се представят в първото издание на конференцията, ще бъдат видео игри, интериорен дизайн и архитектура, фотография, телевизия и кино, чиято цел е да покаже силата на изкуствата в бизнеса.

Според Христова потребността от видeо съдържание нараства, а в България има много независими студиа за видео игри, които постигат успехи. За пример тя даде студио с българска игра, което за 24 часа осигурява около 7,5 милиона тегления.

По думите на председателя на "КреаТех България" България има шанс в индустрия, в която не са необходими много ресурси. „Страната ни е малка и ако не сме тясно специализирани, не сме иновативни и не сме креативни, наистина няма как да се борим с глобалните пазари, коментира Христова и отбеляза, че целта е да се създава съдържание в България, а не просто да се работи аутсорс.

Коментирайки темата с авторските права за музикално съдържание, Христова отбеляза, че най-важното е, че след като се ползва съдържание трябва да се плаща.

Тя е убедена, че тази култура ще се налага все повече в България и няма да се заобикаля закона.

По какъв начин се налагат иновативните продукти на международните пазари? Къде е мястото на оригиналността и автентичността, за да те забележат? Какви са особеностите на творческия бизнес? Каква е европейската политика в креативните индустрии? Как се получава финансова подкрепа за творческите професии, какви са регионалните политики в сектора и особеностите на творческия бизнес може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:57 | 28.02.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още