„През последните години България се превръща в атрактивна дестинация за винен туризъм, където има традиции в производството, компактни клъстери от винарни, които правят хубави вина и се интересуват да посрещат гости“, коментира тя.
Милица Зикатанова напомни, че България има традиции във винопроизводството и културата на виното, но през последните години и заради множество успешно функциониращи изби, част от тях се превърнаха в популярни туристически атракции. „80 изби в България предлагат винен туризъм, а над 20 изби предлагат и хотелско настаняване“, уточни тя.
По думите ѝ местни организации по своя инициатива вече разработват и рекламират регионите си за винен туризъм, но очаква държавата да помогне с изграждането на довеждаща инфраструктура и изработването на информационни табели по подобие на туристическите обекти. "Надяваме се администрацията да създаде и улесни процедурите и да остави на местните бизнеси сами да измислят кои точно да са маршрутите, къде да се поставят табелите и какво да пише на тях", уточни Зикатанова.
Според нея потенциалът на България за място за винен туризъм се вижда от включването на български изби в световни класации. „Все повече туроператори правят специализирани винени турове, а напоследък дейността се разширява и в чужбина“, отбеляза тя.
Какви са условията да се създаде карта на винения туризъм? В кои региони досега се развиват винени маршрути? Кои са уникалните български винени сортове? Засили ли интересът към българското винопроизводство филмът „Вина“?
Повече за бъдещето на винения туризъм в Мелник и в други региони на България може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да намерите тук.