fallback

Инициатива насочва фокуса към средата в затворените помещения

Компанията зад инициативата kakvodishash вече е дарила датчици на детски градини и три училища

12:47 | 19.02.23 г.

Инициатива, стартирала от Русе, цели да подобри средата в затворените помещения и да насочи фокуса към темата. Повече за нея разказа Христо Атанасов, kakvodishash, в предаването „UpDate” по Bloomberg TV Bulgaria.

„Идеята е да създадем култура, образованост и да започнем да мерим какво се случва вътре в затворените помещения. За околната среда се говори много, но никой не говори какво се случва в затворените пространства, където хората прекарват повече време“, коментира Атанасов.

Компанията му вече е дарила датчици на детска градина и три училища, стана ясно от разговора.

„Идеята е да се мери на много места, идеалният вариант е навсякъде. Целите е да се създаде информираност, да се говори по темата, и учителите, и учениците да са съзнателни към това, което дишат и да подобряват средата“.

По думите на госта опитът към момента показва, че още втория, третия час нивата на въглероден диоксид са поне два пъти над нормата, което води до сънливост, непродуктивност заради липсата на кислород. „Създава се твърде благоприятна среда за разпространение на всякакви вируси заради застоелия въздух“, добави той.

Според него винаги въпросът е в баланса и трябва да сме в златна среда. „20 и 40% влажност е добре. Температурата също е важна… Тези са основните параметри, които имат значение“, каза Атанасов.

Той отбеляза, че компанията му произвежда датчици за всички, а фокусът върху училищата е заради обикновено ниските им бюджети и липсата на осъзнатост.

„Целите са да се възпитат децата, че това е важно и трябва да му се обръща внимание; ако не се погрижим за децата си – за кого. Идеята е хем да се опитаме да решаваме проблема, хем да създаваме информираност около него“.

Гостът отбеляза, че така се създават навици и в учителите, и в децата. „Учителите знаят, че има контрол... Те са по-активни и се говори по темата. Най-големият проблем се оказва, че хората дори нямат информацията и осъзнаването“, коментира той.

Атанасов заяви, че кампанията разчита да намери още партньори, които искат да я подкрепят – особено големи компании с бюджети за социална отговорност. „Няколко училища, по повод на кампанията, кандидатстват за различни проекти. Развитието тепърва предстои“, изтъкна той.

Друга тема, която Атанасов коментира, е доколко хората са наясно с концепцията за „умните домове“ и я приемат. Според него все още „умен дом“ е по-скоро нещо модерно.

„В момента на тема бизнес е сравнително трудно да превключат, че нещо по-различно може да им помогне – това, че могат да видят текущото си потребление, колко харчи всеки един уред“, разказа Атанасов.

Целия разговор гледайте във видео материала на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването „UpDate“ гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:48 | 19.02.23 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още