Тя твърди, че общият икономически ефект от частично въвеждане на новата система ще е от 300 хиляди до 5 милиона лева допълнителни приходи, но те са крайно недостатъчни предвид разходите.
„Единната цена в старата система за таксуване създаваше напрежение при отчитането на приходите от продажби и е спомагала за образуването на несъответствия в приходната и разходната част на бюджета на градския транспорт в София", каза проф. Николова. "Основната част от приходите идва от различните типове абонаментни карти и билети за еднократни пътувания, чиято цена не е актуална и не е актуализирана с години.“
Според нея реалната цена на едно пътуване към 2021 г. е към 2,20 лева, но към нея трябва да се прибави въздействието на инфлационните процеси, поскъпването на горивата, повишаването на заплатите на част от работещите в компаниите за градски транспорт, които водят до нарастване на разходите.
По думите на Николова има нужда да се изгради цялостна тарифна концепция, базирана на почасовото таксуване, но потвърди, че това е технически трудно в момента заради слабото обвързване на разписанията на различните типове превозни средства и липсата на интегрирани хъбове.
Да има ли валидиране на билетите, за да получава Центърът за градска мобилност актуална информация за пътуващите? В кои направления на столичния транспорт има нужда от промяна? Какво може да накара повече хора да ползват обществен транспорт в София, може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да намерите тук.