"Най-голямото предизвикателство са ефективността и подготовката за новата ESG ера, начинът по който трябва да опазим околната среда и тежките регулации, които ще влязат след няколко години. Основно се фокусираме как да пестим енергия и ресурси", посочи предприемачът.
Той смята, че тепърва ще се изготви добър начин за справедливо измерване на текущия въглероден отпечатък на индустрията. Стоянов сподели, че в Transpress за това вече се използват климатични системи на автомобилите, системи за ангажиране на водачите и решения за намаляване на "празни обеми и празни километри".
"В европейската логистика има над 30% празен обем – първата и най-важна стъпка, която трябва да се направи, е да се оптимизират тези 30%", коментира управителят на Transpress.
Той уточни, че Transpress използва стандартизираната система на мрежата от над 430 точки в Европа, в която участва, като оптимизира товаренето и маршрутите за доставка, и залага на цялостното ангажиране на екипа си с намаленото използване на ресурси.
В подготовка за новите европейски ограничения за автопарка компанията е инвестирала над 16 млн. лева в разширяване на възможностите за товарене и за внедряването на електрически автомобили за доставки в града.
„В извънградския транспорт се очакват регулации, за да може да се пуснат до 50% по-големи камиони, което ще намали въглеродния отпечатък и ще реши част от проблема с недостига на шофьори. Има и решения за поетапното включване на употребата на водород като гориво за дългите дестинации и новия стандарт Евро 7“, съобщи Веселин Стоянов и потвърди, че индустрията върви към използването на всеки джаул енергия по най-ефективен начин.
По думите му за момента няма масово предлагане на товарни автомобили на водород, но очакванията са това да се случи след 2025 г. „Въвеждането им ще бъде заедно с европейските партньори, като ще трябва да се развие и цялостна мрежа за доставки и зареждане с водород“, обясни Стоянов, който очаква това да стане много рязко и много бързо да навлезе цялостно в Европа.
Според него водородът ще дойде като част от промяната.
Защо страната ни губи конкурентоспособност след като не е приета в Шенген? Ще се превърне ли България в хъб за международните транспортни компании с високото ниво на транспортната услуга? Може ли железопътният транспорт да има по-голям ефект в превозите? Повече за предизвикателствата и плановете на транспортния бизнес през 2023 г. може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.