fallback

Славена Родинова: Расте интересът към българския сорт люта чушка "Български дух"

Със сертификата село Страшимирово, където създадохме сорта, се нареди до мексикански и американски университети, посочи собственикът на "Люта ферма"

18:20 | 08.11.22 г.

Скоро ще се появи на пазара сорт люти чушки "Български дух". Към него вече има интерес както от чужбина, така и от България. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Славена Родинова, собственик на "Люта ферма".

Тя разказа, че в продължение на осем години "Люта ферма" разработва нов сорт чушки. След две години на лабораторни изследвания тази пролет сортът "Български дух" е получил международен сертификат и е записан във всички световни книги.

"Много вълнуващ момент бе получаването на този сертификат, защото село Страшимирово, където е нашата ферма и където създадохме този сорт, беше наредено до мексикански и американски университети, в които множество учени се занимават само със създаване на нови сортове. В България максималната лютивина, която вирее, е до 30 хиляди сковила, а ние създаваме чушка близо 1 милион сковила. За нашите четири сезона, за нашата почва и климат това не е нещо стандартно и е наистина причина за гордост", заяви Родинова.

По думите ѝ сортът ще се продава под формата на хранителен продукт, семена, разсад и прясна чушка.

Родинова напомни, че лютите чушки имат приложение в кулинарията, в козметиката, в медицината.

„Това ни вдъхновява, защото виждаме и предизвикателство. Например, да видим дали може да се комбинира люто със сладко, дали можем да започнем да правим хранителни продукти, хранителни добавки. Така ще навлезем в нови сегменти“, коментира тя.

Родинова разкри, че в началото компанията започва работа с над 300 сорта чушки, но сега са по-малко, „защото през годините разбрахме вкусовете и предпочитанията на хората“. „Има чушки с изумителен вкус, не само лютивина. Към момента отглеждаме над 70 сорта", отбеляза тя.

Собственичката на "Люта ферма" поясни, че компанията съществува официално от 2016 година, като бизнесът е изцяло семеен. "За щастие, лютата култура, лютите продукти в световен мащаб стават все по-популярни и модерни. Интересът към лютия вкус се засили и благодарение на пандемията, когато хората останаха вкъщи, започнаха да експериментират в кухнята и лютото бе един от най-предпочитаните вкусове", каза още Родинова.

Как „Люта ферма“ откри партньори в Китай и защо те оцениха българските лютиви чушки? Защо поляците харесват българските продукти с лютиви чушки? Ще измести ли сортът „Български дух“ любимия на българите мексикански сорт „Халапеньо"? Разпознават ли хората различните сортове чушки?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:20 | 08.11.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още