Има ръст на търсенето на коучинг услуги през последните две години и все повече професионалисти, предлагащи подобни услуги. Пандемията от коронавирус въведе идеята, че може да има ефективна дистанционна работа и създаде нуждата от коучинг услуги при връщането в офиса и развитието на уменията за комуникация и презентация. Това каза в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Магдалена Николова, организационен психолог и бизнес коуч.
По думите ѝ нуждите на висшия мениджмънт не са се променили особено, но има развитие при казусите, за които се търсят коучинг услуги.
"Все още се търси развитие на стратегическото мислене при разрастване на бизнеса, предоставянето на нови услуги или назначаването на нов човек във висшия мениджмънт. Промениха се самите казуси – даден мениджър си дава до по-голяма степен сметка, че управлението на екипа му е от първостепенна важност", каза Николова.
Тя отбеляза, че един от основните елементи и в коучинг подхода, и при организационната психология е, че мотивираният човек е спокоен на работа, която му носи сигурност.
Според нея мениджмънтът не трябва да изпада в капана да приема, че познава напълно нуждите на членовете на екипа си, и трябва да поддържа постоянно контакта с тях, за да увеличава ефективността.
„Коучинг подходът не учи, а провокира хората да намират своя отговор и реалност, с която ще може да работи най-ефективно“, обясни Николова.
Как се развива търсенето на услугата коучинг в България? Как се мотивират служителите? Повече за бизнес коуч услугите и как може да се стимулира креативността в бизнес средата може да разберете, като гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.